طرح مدیریت محله برای مشارکت هرچه بیشتر شهروندان در اداره امور شهر اجرا شده و بر اساس آن افراد واجد شرایط در محله می توانند با استفاده از ظرفیت های مشارکتی به نفع توسعه و پیشرفت شهر استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محله نیرو هوایی یکی از محلات سیزده گانه منطقه 13 است که صاحب سرای محله است، مدیریت سرای محله با برنامه ریزی منظم محیطی آرام را برای رفع نیازمندی های شهروندان به وجود آورده و برای جلب مشارکت و همکاری مردم تلاش می کند. حسن هوایی مدیر محله نیروی  هوایی است. او تحصیلات خود را در رشته تحصیلی مهندسی شبکه گذرانده است اگر چه به تازگی به این سمت انتخاب شده اما با شوق و انرژی فراوان آماده انجام وظایف و رسالت های مورد نظر مدیران شهری برای مدیریت محله است.
گفتگوی زیر به عنوان معرفی اجمالی فعالیت های مدیر محله نیروی هوایی و آشنایی بیشتر شهروندان با این نهاد مردمی است.
لطفا در ابتدا فعالیت های خود را به عنوان مدیر محله نیروی هوایی تشریح کنید.
یکی از مهمترین فعالیت های ما در دوره فعالیت به عنوان مدیر محله تجهیز و راه اندازی 13 خانه سرای محله بر اساس نیازمندی های مراجعه کنندگان و استقبال مخاطبین بوده است.
همچنین در ماه مبارک رمضان فعالیت ها و اقدامات مناسبی در جهت ترویج فرهنگ قرآنی انجام دادیم که راه اندازی خانه قرآن و عترت به صورت حرفه ای، برگزاری مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم، برپایی محافل انس با قرآن کریم از مواردی بوده که مورد توجه مردم و ساکنین محل قرار گرفت. همواره در برگزاری ویژه برنامه های قرآنی تلاش کردیم با برگزاری مسابقات جذاب و گنجاندن برنامه های مبتکرانه مخاطبان بیشتری را جذب کنیم.
در ادامه باید بگویم بیشتر مدیران محله بر اساس برنامه ای مدون از طرف شهرداری، موظفند در طول دوره فعالیت خود اقدامات مشخصی انجام دهند.
بر این اساس در مناسبت های مختلف اقدام به برگزاری مراسم متنوعی اعم از ورزشی، هنری و اجتماعی کردیم و در ا ین برنامه ها سعی می کنیم استعدادهای محله را جذب کنیم تا از این گونه فعالیت ها به عنوان تجربه ای ارزنده استفاده کنند.
* شما در تعیین برنامه های آتی برای ساکنین محله نیروی هوایی بیشتر بر چه بخش هایی متمرکز شده اید؟
اولویت اصلی ما ایجاد فضای مناسبی است تاهمه اقشار مخصوصا سالمندان بتوانند اوقات خوب و خوشی را در این فضا تجربه کنند. ما تاکید زیادی بر فعالیت های فرهنگی  اجتماعی داریم و در این راستا مسائلی نظیر توانمند سازی، کارآفرینی، آموزش مهارت ها و هنر های مختلف و ورزش و سرگرمی در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است.
* چه برنامه های دیگری در حوزه اجتماعی و فرهنگی برای آینده در نظر گرفته اید؟
یکی از موضوعاتی که به جدیت پیگیری می کنیم فرهنگ سازی شهروند الکترونیکی است که بدین منظور در گام اول تجهیز ساختمان سرای محله نیروی هوایی به رایانه و راه اندازی شبکه اینترنت و در نهایت فراهم کردن فضای مناسب برای فعالیت های الکترونیکی است. همچنین در نظر داریم تبلیغات مناسبی در زمینه شهروند الکترونیک انجام داده و از طریق برنامه های فرهنگی شهروندان را به استفاده از ابزارهای الکترونیکی در زندگی روزمره ترغیب کنیم تا بتوانند فعالیت های خود را با رفاه و آسایش بیشتری انجام دهند.
* به نظر شما مدیریت محله به عنوان یک نهاد نوپا چه مشکلاتی را پیش روی دارد؟
ما برای انجام برنامه های خود نیازمند همکاری همه جانبه تمامی نهادهای مرتبط و نیز تعامل بیشتر مردم هستیم. در این خصوص هنوز در آغاز راه هستیم و امیدوارم در آینده نزدیک بتوانیم همراهی این نهادها را شاهد باشیم./ز
برچسب ها: محله ، نیرو ، هوایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار