در حاشیه نمایشگاه السیت91، پژوهشکده فناوری های نوین ثامن به صورت رسمی افتتاح


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، محسن برزویی، شهردار منطقه ثامن مشهد در نشست تخصصی هوشمند شهر معنوی ثامن اظهار داشت: بافت پیرامون حرم مطهر به عنوان بزرگترین بافت فرسوده، یک طرح ملی و فراملی، پایگاه جهان شیعه، ویترین نظام جمهوری اسلامی و راستای منویات رهبر معظم انقلاب در یک محدوده 360 هکتار آغاز به کار کرده است.

وی افزود: برای اجرای این طرح هزینه ای بالغ بر 10هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که تاکنون 50درصد پیشرفت داشته است و طبق پیش بینی های انجام شده تا سال 1397 قرار است به اتمام برسد.

وی بیان داشت: با توجه به شرایط منحصر به فرد پروژه و موقعیت حساس مشهد توجه و نظر مسئولین به این طرح جلب شده است و به همین منظور استفاده از فناوری های روز و نوین و قابلیت های ویژه حوزه it و از جمله هوشمندسازی شهری در دستور کار سازمان مجری قرار گرفت و به عنوان یک دغدغه جدی و مهم قرار شد هوشمند سازی ثامن هدفگذاری شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته در راستای ارتقای طرح پروژه ثامن از تجربیات اساتید دانشگاه پیشرو از جمله دانشگاه فردوسی و دانشگاه صنعتی شریف استفاده شده است که یکی از اهداف مهم و اساسی ما در طرح کاربردی کردن IT در کلیه امور ثامن است که با توجه به انگیزه و نظر مسئولین به این محدوده بهترین پایلوت برای اجرایی کردن IT است.

وی گفت: یکی دیگر از اهداف مهم راه اندازی و افتتاح پژوهشکده فناوری های نوین است که همزمان با نمایشگاه السیت به صورت رسمی افتتاح می شود که مسلما در هوشمندسازی شهر می تواند بسیار موثر باشد/س 


برچسب ها: نشست ، تخصصی ، هوشمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.