مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری شیراز گفت: نقشه بزرگ مقیاس کل شهر شیراز از تصاویر هوایی رقومی توسط شهرداری شیراز تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، علی رضا حسینی، با اعلام این خبر بیان داشت: با توجه به اهمیت دقت و صحت اطلاعات زمین مرجع در مطالعات و پروژه های شهری، معاونت شهرسازی شهرداری شیراز با تولید نقشه به مقیاس 1:1000 ضمن تامین نیاز داده های مکانی واحدهای مختلف فنی و مهندسی شهرداری و سازمان های مرتبط با فعالیت های شهری، بستری مناسب برای پیاده سازی سیستم های شهرداری الکترونیک با داده های بروز و دقیق را فراهم نمود.

وی افزود: امید است با کاهش میزان مراجعات حضوری و افزایش سرعت گردش کار باعث افزایش بهره وری و رفاه حال شهروندان باشد.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری شیراز با اشاره به فرایند های انجام شده برای تولید داده های کلانی و توصیفی نقشه های1:1000، گفت: اخذ تصاویر هوایی، مثلث بندی هوایی، عملیات زمینی _ اخذ نقاط کنترل عکسی،تولید ارتوفتوموزاییک، تبدیل فتوگرامتری کاملا رقومی و کارتوگرافی، بروز رسانی نقشه ها و گویاسازی و عملیات حذف بالکن و تکمیل زمینی و ساماندهی اطلاعات و تولید اطلاعات فرایندهای تولید نقشه های1:1000 بود.

حسینی به برخی از اهداف این طرح اشاره کرد و ادامه داد: افزایش کارایی طرح تفصیلی در زمان اجرا، تسهیل فرآیند شهرداری الکترونیک، بروز رسانی تحولات کالبدی شهر و در جهت پاسخگویی به نیاز بهره برداران اقدام به تهیه نقشه های1:1000 شد. /س


برچسب ها: تهیه ، نقشه ، بزرگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.