عملکرد تيم هاي فوتبال استقلال و پرسپوليس در حاليکه در يک بازي ضعيف، به تساوي بدون گل رسيدند، توسط منتقدان بررسي شد.

گفتگوي اختصاصي خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران با کارشناسان و پيشکسوتان فوتبالي کشورمان:

ابراهيم آشتياني: سرخابي ها به نسبت پولي كه مي گيرند، بازي نمي كنند


عضو كميته فني باشگاه پرسپوليس تهران گفت:  پيش از بازي دربي پيش بيني مي كردم كه پرسپوليس براي ارتقا شرايط روحي و رواني خود به ميدان مي رود زيرا دو تيم از نظر بار فني در يك سطح بودند و مسائل حاشيه اي حرف اول را در اين ديدار مي زد اما معتقدم كه پرسپوليس با نتايجي كه از بازيهاي قبل خود كسب كرده بود بايد براي پيروزي در برابر استقلال به ميدان مي رفت چرا كه اين بازي حكم يك ديدار فينال را براي سرخپوشان پايتخت را داشت كه بايد براي مرگ و زندگي تلاش مي كردند.

آشتياني اظهار داشت: به نظر من هر دو تيم با هدف کسب سه امتياز گام برمي داشتند البته نبايد كتمان كنيم كه بازيكنان سرخپوش دربي نسبت به آبي پوشان دوندگي، فداكاري و جنگندگي بيشتري را داشتند و چند شانس خوب گلزني را هم به سادگي از دست دادند اما در مقابل بازيكنان امير قلعه نوعي كم كار و كم خطر ظاهر شدند و پرسپوليس مي توانست با دو گل بر استقلال چيره شود.

وي تصريح كرد: بازيكنان سرخابي ليگ برتر در حد پولي كه دريافت مي كنند، بازي خوبي را به نمايش نمي گذارند البته علت اين موضوع حضور بازيكنان نامي و بزرگي است كه هر دو تيم حضور دارند و از فوتبال اشباع شده اند و ديگر شجاعت و جسارت يك بازيكن جوان را كه براي كسب شهرت تلاش مي كند را ندارند و قدرت ريسك آنها پايين تر از جواناني است كه در تيم هاي فجر شهيد سپاسي شيراز ، راه آهن شهر ري و پيكان حضور دارند.

*غلامحسين مظلومي : سرخابي ها اخلاق را فداي نتيجه نكردند

پيشكسوت و بازيكن اسبق تيم فوتبال استقلال تهران اظهار داشت: در بازي دربي دو تيم پرسپوليس و استقلال با شناختي كه از يكديگر داشتند بازي خود را براساس انضباط تيمي طراحي كردند اما تيم آبي پوش پايتخت به علت عدم حضور چند مهره كليدي خود نتوانست آن چنان كه بايد به نتيجه دلخواه هواداران دست يابد و كادر فني اين تيم براساس موجوديهاي خود و قابليت هاي فيزيكي و روحي تركيب اصلي تيم را طراحي كردند كه عدم هماهنگي در ميان بازيكنان استقلال به وضوح نمايان بود البته كار مدافعين در شهرآورد هفتاد و پنجم سخت بود چرا كه با بستن فضاهاي مهاجمان و حضور چند لايه خود قصد داشتند استفاده از فضاهاي عمقي را از مهاجمان مسدود كنند و اجازه نفوذ به آنها را ندهند و از فرصت هاي اندكي هم كه بازيكنان خط حمله دو تيم به دست آوردند به خوبي استفاده نكردند و موجبات تساوري بازي را فراهم آوردند.

وي تصريح كرد: از نكات بارز اين شهرآورد اخلاق مداري ميان بازيكنان سرخابي بود و آنها جوانمردانه بازي كردند و مهاجمان هر دو تيم هم با توجه به شرايطي كه حاكم بر بازي بود نتوانستند به گل برسند و همين امر باعث شد تا هواداراني كه از بازيكنان نامي خود انتظارات بيشتري را دارند شاهد عدم گلزني آنها باشند و معلول اين موضوع حوادث ناخوشايندي بود كه بر روي سكوها اتفاق افتاد به هر حال هواداران توقع دارند كه بازي زيباتري را مشاهده كنند چرا كه آنها از راه هاي دور و نزديك خود را به اين ديدار حساس مي رسانند و ساعتها پشت درب استاديوم آزادي انتظار ديدن دربي را مي كشيدند و هنگامي كه نتيجه دلخواه را به دست نياوردند اين گونه ناهنجاريها به وجود مي آيد و سكوها تخريب مي شود اما بايد به بازيكنان پرسپوليس و استقلال هشدار بدهيم كه مراقبت هواداران باشند تا دچار ياس و نااميدي نشوند زيرا آنها از اساسي ترين عناصر خانواده فوتبال هستند و بايد از دلزدگي آنها جلوگيري شود.

مظلومي افزود: هواداران سرخابي بايد بدانند كه اين دو تيم در ليگ دوازدهم متحول شده اند و بايد به كادر فني اين تيم ها و بازيكنان آنها فرصت لازم را بدهند تا به آمادگي مطلوب برسند و با هماهنگي بيشتري كه در بازيهاي آينده به دست مي آورند بتوانند انتظارات هواداران را برآورده كنند.

*پرويز برومند:  دربي خوبي نبود

بازيكن اسبق استقلال گفت: بازي ديروز بازي خيلي بدي بود و بازيكنان بازي خوبي ارائه ندادند.

وي افزود: من بازي را خوب و پر گل پيش بيني مي كردم و انتظار داشتم پرسپوليس يك گل بزند و شش گل دريافت كند. 2 تيم استقلال و پرسپوليس، عملکر و تيم واقعي خود را به نمايش نگذاشتند بازي ديروز بازي سردي بود و بازيکنان فقط براي فرار از باخت بازي مي کردند.

*علي جباري: از استقلال و پرسپوليس چيزي نديديم

بازيكن اسبق تيم فوتبال استقلال تهران گفت: در دربي ديروز جمعه سوم شهريور ماه هيچ چيزي از دو تيم آبي پوش و سرخپوش پايتخت نديديم.

علي جباري اظهار داشت: بازيكنان پرسپوليس و استقلال به هيچ وجه در شهرآورد هفتاد و پنجم عملكرد خوبي را از خود به نمايش نگذاشتند و استقلال نسبت به بازيهاي ابتداي خود در ليگ عملكرد ضعيف تري در مقايسه با پرسپوليس داشت و انتظار مي رفت كه آبي پوشان بتوانند بازي بهتري از خود نشان دهند اما نتوانستند انتظارات هواداران را برآورده سازند و به نظر مي رسد كه آنها تنها فقط پول مي گيرند و در ازاي آن هيچ بازدهي مناسبي ندارند.

*دزفولي: اتفاقات دربي محك مناسبي براي سنجش تركي نبود

كارشناس داوري اتفاقات ديدار دربي را محك مناسبي براي سنجش تركي قلمداد نكرد و معتقد بود دربي در آرامش برگزار شد و اتفاق خاصي را در اين ديدار شاهد نبوديم.

كارشناس داوري گفت: تركي در بازي روز گذشته قضاوت مناسبي ارائه داده است البته نبايد از اين واقعيت چشم پوشي كرد كه وي در اين ديدار قضاوت سختي را نداشت از اين رو مي توانيم قضاوت تركي را مثبت ارزيابي كنيم.

وي ادامه داد: تركي در بازي هاي گذشته با قضاوتهاي خوب خود شايستگي خود را به نمايش گذاشته است اما در بازي ديروز علي رغم اينكه دربي با كمترين اتفاق همراه بود از تركي شاهد چند اشتباه بوديم كه چون در نتيجه ديدار تاثير گذار نبود لذا قابل بخشش است./مح
برچسب ها: جباری ، آشتیانی ، مظلومی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار