انجمن اسلامی دانشگاه خوارزمی با انتشار بيانيه‌اي در آستانه شانزدهمين نشست سران عدم تعهد در تهران، برگزاري اين نشست را رويدادي به مانند يك سمفوني هماهنگ جهاني براي رسيدن به حقيقت و عدالت دانست.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران،‌ انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه خوارزمی در آستانه نشست جنبش عدم تعهد‌ها در تهران بیانیه‌ای به شرح زير منتشر کرد:                                 

بسمه تعالي

اكنون پس از گذشت حدود سي سال از انقلاب، بهتر مشخص مي‏‌شود كه چرا غرب و ايادي استكبار سعي در عدم پيروزي انقلاب، عدم موفقيت آن و يا حتي انكار موفقيت‏‌هاي مبين آن داشته‌‏اند؛ چرا كه علي‏‌رغم تمام محاسبات غلط خود براي اداره‏‌ي امور و يا به قول خودشان اداره‏‌ي امور جهان، در محاسبه‏ قدرت نفوذ اسلام دقيق بوده‏‌اند.
      
چرا كه امروز جهان با وجود تمام تلاش‌هايي كه غرب براي از بين بردن آرمان‏‌ها و اهداف انسانيت در اداره‏ امور جهاني،كه اسلام مصداق واقعي آن است، داشته؛ شاهد رويدادي است با همين اهداف كه غرب به ناچار بايد پذيراي حقارت خود باشد.

رويدادي كه به مانند يك سمفوني هماهنگ جهاني براي رسيدن به حقيقت و عدالت مي‏‌نوازد و بهترين آهنگي كه از آن برمي‏‌خيزد،نواي عدالت‌خواهي تحت لواي اسلام است. آهنگي فرا منطقه‏‌اي كه تا قلب كشورهاي غير مسلمان نيز نفوذ كرده است.

 رويدادي كه با تمام مانع تراشي‏‌ها و سنگ‏‌اندازي‏‌هاي غرب با شركت حدود 120كشور و 50 كشور در عالي‏‌ترين سطح و 7000 هزار كارشناس بين‌المللي در تهران، اين قلب تپنده‏‌ي پيكر بيداري اسلامي برگزار مي‏‌شود.

 امروز سران اجلاس جنبش عدم‌تعهد، در حالي دور هم جمع مي‏‌شوند كه به برخي اصول متعهدند؛ يعني: احترام متقابل به تمامیت ارضی و حاکمیت یکدیگر، برابری و منافع متقابل، عدم تجاوز به یکدیگر، همزیستی مسالمت‌آمیز، عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر.

اصولي كه نقض حقوق بشر نيست، همچنین مقابله با مواضع سازمان ملل به منظور نقض اميال و ابزار غرب براي سلطه بر بشر است.به کرات شاهد بوده‌ایم که سازمان‌ملل علی‌رغم ادعاهای دروغین خود که خواستار حقوق انسانی فارغ از هرگونه رنگ و ایدئولوژی مذهبی و سیاسی و... است، اما جهت گیری‌هایی در راستای تقویت رژیم صهیونیستی داشته است.

امروز تمام كشور‏هاي عضو دريافته‏‌اند كه با اين اصول بهتر ‏مي‏‌توان امور را اداره كرد و قدرت و نفوذ و محبوبيت با اين اصول الهي و انساني پايدار‏تر است.و احيانا اگر معدودي از كشورها براي منافع خود اعلام حضور كرده‏‌اند مرهون همين قدرت شده‏‌اند.

اين اجلاس تاكنون يكي از مهم‏ترين عرصه‏‌هاي ديپلماتيك كشورمان را شامل شده است، كه مي‏‌توان تلاش براي پايان جنگ ايران و عراق، تلاش براي اجراي قطع‏نامه‏‌ 598 و محكوم ساختن حمله‏‌ي آمريكا به هواپيماي مسافربري ايران را از جمله‏‌ آن درگذشته و تلاش براي رساندن پيام انقلاب به گوش جهانيان و حفظ و دفاع از حقوق هسته‏‌اي ايران را از مهم‏ترين آن‌ها در حال و آينده دانست.

ما دانشجويان مسلمان اعلام مي‏‌داريم؛ كه در اين اجلاس حضور پررنگ محمد مرسي رابراي به تحقق رساندن آرمان‏‌هاي انقلابيون بيداري‏‌هاي اسلامي و از جمله مصر انتظار مي‌‏رود.

و نكته‏‌ ديگري كه هرگز نمي‏‌توان از آن چشم پوشيد، و بايد با تمام قوا به آن معطوف بود اعلام موضع صريح اين اجلاس درباره‌ آزادي و رهايي فلسطين از چنگال صهيونيسم است. تمام كشور‏هاي عضو بايد بدانند كه امروز هر هزينه‏‌اي در عرصه‏‌ بين‌الملل مي‏‌پردازند از آتش افكني‏‌هاي صهيونيسم و نوكران و چاكران آن است. و آزادي فلسطين يعني نابودي دولتي كه براي تشكيل حكومت، ساده‌‏ترين و مهم‏ترين عنصر يعني سرزمين را ندارد.

نكته ‏مهم بعدي اعلام موضع صحيح كشورهاي حاضر و عضو اتحاديه‏‌ عرب است؛ كه اعلام بدارند، آيا واقعا شركت برخي از آن‌ها در اين اجلاس به منزله‏ پذيرفتن همه‌‏ي اصول آن از جمله اصل عدم دخالت در امور داخلي يكديگر است؟ چرا كه هنوز برخي در امور داخلي ساير كشورها ازجمله سوريه دخالت كرده و با ارسال سلاح و نيرو و تبعيت از ايادي استكبار در ديگر زمينه‏‌ها، ساير اصول اين اجلاس را نيز نقض مي‏‌كنند؟

هم‏چنين خواستار اعلام موضع صريح مسئولان محترم كشورمان براي قطع هرگونه ارتباط و عدم هرگونه سازش با آمريكا و ايادي استكبار هستيم. هرچند كه ما نيز به ديپلماسي قوي و همه جانبه اعتقاد داريم و اسلام دين صلح و مسالمت است؛ اما نمي‏‌توان آرمان‏‌هاي انقلاب را مبني بر نفي هرگونه سازش كاري ناديده انگاشت، چرا كه اگر لحظه‏‌اي فكر كنيم كه استكبار براي رابطه با ما حاضر است از منافع خود كه نابودي اسلام در راس آن و كشتار جمعي مسلمان از لوازم آن و ارتباط با صهيونيسم كه از محورهاي آن براي حفظ قدرت است دست مي‏‌كشد، گويي اصلا فكري نكرده‌‏ايم.

و همچنين خواستار اتحاد و همكاري هرچه بهتر مسئولان براي بهتر برگزار شدن اين اجلاس هستيم. و از خدمت گزاران واقعي اين عرصه سپاس گزاريم.

در انتها اعلام مي‏‌داريم؛  آنچه امروز با موفقيت ايران در تهران و با بازتاب آن در جهان كسب مي‏‌شود‏ را لطف خداوند منان و عنايات بي‌‏شائبه‏‌ي ولي عصر(عج) و دانش رهبر فرزانه‏ خود مي‏‌دانيم؛  كه موجب شده علي‌رغم تمام تحريکات دشمن عليه انقلاب عزيزمان براي منزوي ساختن اسلام و ايران اسلامي، ما هنوز حرف اول منطقه و اگر نيك بنگريم جهان را به لحاظ قدرت نفوذ و رسوخ باور‏ها و اعتقادات درستمان مي‏‌زنيم.

و حرف آخر را با مردم عزيزي مي‌گوييم كه خانواده‌ها وخويشان و هم بستگان و هموطنانمان را شامل مي‏‌شوند، و ضمن تشكر از ايشان براي تلاش‌‏هايي كه براي به بار نشاندن درخت اسلام وانقلاب داشته‌‏اند، از ايشان با كمال احترام تقاضا‌‌ منديم كه همكاري كامل و لازم را جهت هرچه بهتر برگزار شدن اجلاس مذكور مبذول نمايند؛ تا نام ايران اسلامي و مسلمان ايراني بيش از پيش در اذهان نقش ببندد.

و من ا... توفيق
انجمن اسلامي دانشجویان دانشگاه خوارزمي

انتهاي پيام/ش3
برچسب ها: خوارزمی ، مستقل ، اجلاس ، تعهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار