همزمان با گرامیداشت هفته دولت با حضور امام جمعه ،فرماندار و جمعی از مسوولین محلی بهره برداری از 43 طرح آموزشی، خدماتی و كشاورزی در سلماس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ،این طرح ها شامل یك مدرسه 12 كلاسه، 39 مسكن مدد، احداث و آسفالت راه روستایی، كانال های آب زراعی، تثبیت بستر رودخانه و تعدادی طرح خدماتی است كه به طور همزمان مورد بهره برداری قرار گرفتند.

مدرسه 12 كلاسه باقرالعلوم در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع و زیربنای یكهزارو 600 متر مربع احداث شده كه برای احداث و تكمیل آن 9 میلیاردو 700 میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.

با بهره برداری از این واحد آموزشی برای 500 دانش آموز سلماس در مقطع ابتدایی فضای استاندارد و مناسب تحصیلی فراهم شد.

در این مراسم همچنین بهره برداری از 39 واحد مسكن مدد جویی شهری كمیته امداد نیز در سلماس آغاز شد.

این واحد های مسكونی به طور میانگین در 60متر مربع ساخته شده و كمیته امداد سلماس برای ساخت آنها دو میلیارد و 400میلیون ریال هزینه كرده است.

همچنین كانال آب كشاورزی بتنی روستای آغ زیارت نیز به طول دو كیلو متر از طرح های افتتاحی امروز بود كه با بهره برداری از آن آب زراعی مورد نیز 60 همتار از مین های این روستا تامین شد.

برای احداث و تكمیل این طرح یك میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

راه آسفالته روستای زیندشت نیز كه شش كیلو متر طول دارد امورز مورد بهره برداری قرار گرفت.

برای احداث و بهسازی و اسفالت این طرح كه مورد استفاده دو هزار خانوار روستایی قرار می گیرد 5/6 میلیارد ریال هزینه شده است.

همچنین بهره برداری از تثبیت بستر و انتقال آب با لوله در روستای زیندشت سلماس آغاز شد.

برای اجرای این طرح كه 450 متر لوله گذاری شده 250میلیون ریال هزینه شده و آب مورد نیاز 35 هكتار از اراضی زراعی این روستا از آن برخوردار شدند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.