مدیر کل امور اجتماعی و سازمانهای مردم نهاد استانداری خراسان رضوی گفت:مسئولان و متوليان حوزه دانشگاه بايد درراستاي توسعه و بسط طب اسلامي و تغيير روش زندگي افراد جامعه تلاش كنند.

به گزارش خبرنگار باگشاه خبرنگاران مشهد به نقل از ستاد خبر ي اولين كنگره ي طب اسلامي ايراني سید وحید موسویان در مراسم اختتاميه اين كنگره با بيا ن اين مطلب افزود: طب اسلامي ايراني يعني بازگشت به زندگي توحيدي و اصيل در مقابل سطح زندگي غربي كه در برابر زندگي بشر امروزي خود نمايي مي ميكند.

وي با بيان اينكه بايد درراستاي تربيت نسل جوان به عنوان نيروي با طروات و شاداب در جامعه برنامه ريز ي مدون داشته باشيم، تصريح كرد:طب اسلامي به عنوان روش پيشگرانه تغيير سبك زندگي و ايجاد بسترهاي لازم براي تقويت جسم و روان سالم بايد از طريق ارائه راهبردهاي علمي اراده سياسي و نيروي اجتماعي مورد توجه قرار گيرد.

وي توجه به تغذيه اصيل و سالم را ازنكات مورد توجه در طب ايراني اسلامي دانست و عنوان كرد:ما اعتقاد داريم در معارف اهل بيت رويكرد ها ي مناسبي در زمينه جسم سالم وجودارد كه از طريق طب اسلامي محقق مي شود.

اين مسئول درادامه نقش آموزش و پرورش و مراكز علمي و دانشگاهي را د رتحقق اين امر كليدي خواند و افزود: بايد يك اراده جمعي توسط دولت و مجلس براي ريل گزاري و برنامه ريزي مدون اين موضوع به عنوان رويكري در مقابله با سبك زندگي غربي صورت بگيرد.

موسويان ادامه داد :اگرچه بر سر را ه رويكرد طب اسلامي و ايراني موانع بسياري وجود دارد، اما بايد انقلابي درحوزه و دانشگاه براي توجه به سبك زندگي اصيل ايراني اسلامي انجام شود تا طب اسلامي و اصيل از غالب مطالعات به شكل اجرايي در آيد/ع.

2

برچسب ها: حوزه ، دانشگاه ، طب اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.