پدر آی تی ایران گفت: 93 در صد مشاغل آینده در جامعه اطلاعاتی و خدماتی است و فناوری نیرو افزا جای خود را به فناوری دانش افزا می دهند و تمرکز در ساختار ها به عدم تمرکز تبدیل می شود.

علی اکبر جلالی در گفتگو خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد اظهار کرد: 1150 شهر الکترونیک در کل کشور وجود دارد و بعضی از این شهر ها صد درصد الکترونیک هستند.

استاد دانشگاه علم و صنعت با اشاره به زیر ساخت های شهر الکترونیک گفت: زیر ساخت مناسب برای شهر الکترونیک وجود ندارد و تا زیر ساخت نباشد نمی توان اشتغال ایجاد کرد.

جلالی تصریح کرد: مدارس هوشمند در این زمینه ایجاد شده تا نسل جدید را با دیجیتال آشنا سازیم و آموزش شهروندان توسط دانش آموزان انجام شود.

استاد دانشگاه علم و صنعت با طرح این سوال که شهروندان آینده در چه جهانی زندگی خواهند کرد،گفت: اقتصاد سخت، اقتصاد دانش جویان است، دور کاری احتیاج به کار و تعادل در زندگی دراد، یعنی اصل دور کاری تعادل بین زندگی و کار است و همزیستی نسل دیجیتالی با تفکر نوین، افزایش سرعت فناوری های پیشرفته، جهانی شدن اقتصاد، رقابت شدید در محیط های کسب و کار، محیط زیست یک ضرورت، پایداری یک ضرورت است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: زندگی سنتی به زندگی الکترونیکی تبدیل می شود و ساختار های سلسله مراتبی به ساختار های شبکه ای تبدیل می شود و افراد از یک انتخابی به چند انتخابی می رسند و کار فیزیکی 2 درصد و ما بقی کار فکری است ابزار سنتی جای خود را به ابزار خودکار الکترونیکی می دهند.

جلالی گفت: باید مسائل مربوط به قرن 21 را با فناوری قرن 21 و دانش روز حل کنیم و همچنین باید مسائل مربوط به گردشگری قرن 21 را با فناوری قرن 21 و دانش حل کرد.

وی با بیان اینکه گردشگری 2 مدل دارد اظهار کرد: یک مدل آن سنتی است و مدل دیگر آن گردشگری علمی یا مجازی است که 250 میلون نفر در دنیا در حوزه اشتغال گردشگری برنامه ریزی کرده ولی ما گردشگری الکترونیک نداریم بنابرین نمیتوانیم در این حوزه اشتغال زایی کنیم.

جلالی در خصوص زمینه های مشترک همکاری جهانی گفت: فقر(اقتصاد) بهداشت، آموزش، جنسیت، تغییر آب و هوا، توقعات جدید جوانان از جمله مسائلی است که کشور های جهان علاقه مند ند با اشتراک گذاری تجربیات استفاده از فناوری اطلاعات و کاربردهای آن به ارتقا زندگی بشر کمک نمایند. /س

برچسب ها: مشاغل ، خراسان ، رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.