یک استاد دانشگاه در زمینه طب اسلامی گفت : با توجه به اینکه دین تمام انبیای الهی دین اسلام است پس طب اسلامی طبی است که تمام انبیا درمورد آن رهنمودهایی دارند .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از ستاد خبری اولین کنگره ملی طب ایرانی اسلامی دکتر غلامرضا کردافشاری در گفتگو با خبرنگار این ستاد در مشهد اظهار کرد : اینکه ما طب اسلامی را به یک دوره خاص محدود کنیم کار اشتباهی است .

وی با اشاره به اینکه در واقع طبی که ما در دست داریم از آموخته های انبیای الهی است ادامه داد : همانطور که در مثنوی شمس داریم در زمان حضرت سلیمان تمام گیاهان خود را به همراه خواص خود به آن حضرت معرفی می کردند و این پایه علم طب بشر قرار گرفت .

کردافشاری دایره طب اسلامی را تمام چیزهایی که برای بشر مفید هستند دانست و تاکید کرد : از این روعلم طب که در به عنوان طب اسلامی شناخته می شند از هزاران سال پیش وجود داشته است و تنها می توان گفت که در دوره شکوفایی تمدن اسلام به اوج شکوفایی خود رسیده است .

این استاد دانشگاه برجسته در ادامه با بیان اینکه ارکان طب اسلامی مقوله های غریبی نیستند، بیان کرد : این ارکان تماما در قرآن و احادیث و روایات آورده شده است ولی مانند فقه باید با توجه به علم روز آنها را تفسیر کنند .

وی با اشاره به ا ینکه پویایی شیعه در اجتهاد است، خاطر نشان کرد : این اجتهاد در تمامی وجوه زندگی شیعیان دیده می شود به جز در مساله طب که باید اجتهاد را در این مقوله نیز وارد کرد .

کرد افشاری در ادامه با اشاره به اینکه در غرب با استفاده از اجرای درست قوانین اسلامی به جامعه سالم رسیده اند، افزود : اگر می خواهیم راجع به طب اسلامی صحبت کنیم باید همه موضو عات را مطابق الگوی طب اسلامی اصلاح کنیم . /س

برچسب ها: طب اسلامی ، خراسان ، رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.