سخنگوي فراكسيون محيط زيست مجلس با اشاره به بروز لكه‌هاي نفتي در درياي خزر گفت:سازمان محيط زيست موظف است نسبت به شناسايي منشأ آلودگي مزبور اقدام و اين موضوع را از طريق مجامع و سازمانهاي بين‌المللي پيگيري كند.

 مؤيد حسيني‌صدر نماينده مردم خوي در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به بروز لكه‌هاي نفتي در درياي خزر از سکوهاي نفتي متعلق به جمهوري آذربايجان گفت: موضوع آلودگي نفتي درياي خزر موضوعي حياتي در صيانت از سيستم اكولوژيک اين دريا است لذا لازم است جمهوري آذربايجان نسبت به بروز اين مسئله حساسيت لازم راداشته باشد و اقدامات مقتضي را هرچه سريعتر صورت دهد.

وي در ادامه افزود: بروز لكه‌هاي نفتي، موضوع ساده‌اي نيست چرا كه ماندگاري اين لكه‌ها بسيار زياد است و در دراز مدت اثرات سوء خود را بر سيستم اكولوژيک درياي خزر خواهد گذاشت.

سخنگوي فراكسيون محيط زيست و توسعه پايدار مجلس با بيان اينكه بسياري از خبرگزاري‌ها جمهوري آذربايجان را به عنوان منشاء آلودگي اعلام كرده‌اند، تصريح كرد: انتظار ما اين است كه كشور مقصر در بروز اين مسئله سريعتر نسبت به رفع لكه‌هاي نفتي اقدام كند و سازمان محيط زيست كشور نيز موظف است منشأ و عامل آلودگي را يافته و از طريق مجامع و سازمان‌هاي بين‌المللي نسبت به رفع آن و جلوگيري از تكرار اينگونه مسائل اقدامات لازم را انجام دهد.
 
گفتني است چندي پيش معاون دريايي سازمان محيط زيست كشور از ورود لكه‌هاي نفتي چاه‌هاي نفت جمهوري آذربايجان به سواحل استان گلستان خبر داده و تأكيد كرده است آذربايجان به تعهدات خود در كنوانسيون تهران پايبند نبوده است.

انتهاي پيام/س2
برچسب ها: آذربایجان ، نفت ، لکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار