وزیر امور خارجه افغانستان به منظور شرکت در نشست جنبش غیرمتعهدها دقایقی پیش وارد تهران شد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، 'ذلمی رسول' وزیر امور خارجه افغانستان که به همراه 'جانان موسی زی' سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور وارد تهران شد در فرودگاه امام خمینی(ره) در گفتگو با خبرنگاران گفت: تعامل کشورها در شانزدهمین اجلاس سران کشورهای غیر متعهد در جهت ایجاد امنیت در منطقه اثرگذار خواهد بود.

'زلمی رسول' افزود: اجلاس سران کشورهای غیر متعهد برای افغانستان از جایگاه ویژه ای برخوردار است و ما به عنوان یکی از بنیانگذاران این اجلاس حضور در آن را مهم تلقی می کنیم.

وی به روابط خوب ایران و افغانستان در سال های اخیر اشاره کرد و یادآور شد: امروز خوشحالیم که بار دیگر در ایران حضور داریم و ایران همواره کشور دوست و برادر ما محسوب می‌شود.

وزیر امور خارجه افغانستان ادامه داد: رابطه ما با جمهوری اسلامی ایران همواره دوستانه بوده و حضور در شانزدهمین اجلاس سران کشورهای غیر متعهد می تواند تلاشی در جهت ایجاد صلح و امنیت در منطقه باشد.

رسول تاکید کرد: به هر میزان کشورها در اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد با یکدیگر تعامل نزدیک تری داشته باشند و آزادانه با یکدیگر به گفت وگو بنشینند این روند به ایجاد صلح در منطقه کمک خواهد کرد.

وزیر امور خارجه افغانستان اظهار امیدواری کرد که در حاشیه اجلاس کشورهای غیر متعهد درباره مسائل دوجانبه میان ایران و افغانستان نیز گفت وگو های دوجانبه ای انجام شود.

براساس این گزارش 'حامد کرزای' رئیس جمهور افغانستان نیز چهارشنبه شب برای حضور در این اجلاس به تهران مي‌آید.

نشست وزیران امور خارجه جنبش غیرمتعهدها از فردا(سه شنبه) به مدت دو روز در تهران برگزار می‌شود.

شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها نیز در روزهای پنج‌شنبه و جمعه(نهم و دهم شهریور ماه) در محل سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

انتهاي پيام/ش3

برچسب ها: اجلاس تهران ، نم ، عدم تعهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار