ارزش سهام سامسونگ در آغازین ساعات معاملات بورس دیروز با 6.98 درصد افت به 89000 وون کره جنوبی رسید (78.38 دلار). این بیشترین افت تجاری این شرکت از اکتبر 2008 میلادی تاکنون است. با این حساب، میزان شاخص ارزش سهام مرکب کره جنوبی یا به اختصار کوسپی نیز با 0.6 درصد کاهش روبرو شده است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، در مورد دادگاه جنجالی اپل و سامسونگ چیزی شنیده اید؟ دادگاه پر حاشیه ای که اپل علیه سامسونگ برپا کرد و مدیران این شرکت را به کپی برداری محض از محصولات اپل متهم کرد.

تا پیش از این سامسونگ ادعا می کرد که طرح محصلات این شرکت ابداع مهندسان خبره و برجسته خودشان است اما اپل توانست با ارائه مدارک و اسناد قابل قبول این ادعا را رد کرده و سامسنوگ را به پرداخت مبلغ یک میلیارد دلار به عنوان خسارت محکوم کند.

اما این اخر ماجرا نبود! تنها دو روز پس از اعلام نتیجه دادگاه، ناگهان سامسونگ با بیشترین افت یک روزه سهام خود در چهار سال اخیر روبرو شد. مدیران این شرکت که موظف به پرداخت بیش از یک میلیارد دلار جریمه شدند، حالا با سقوط 7 درصدی سهام خود دست به گریبان هستند.

ارزش سهام سامسونگ در آغازین ساعات معاملات بورس دیروز با 6.98 درصد افت به 89000 وون کره جنوبی رسید (78.38 دلار). این بیشترین افت تجاری این شرکت از اکتبر 2008 میلادی تاکنون است. با این حساب، میزان شاخص ارزش سهام مرکب کره جنوبی یا به اختصار کوسپی (KOSPI) نیز با 0.6 درصد کاهش روبرو شده است.
 
شرکت سامسونگ نیز به طور رسمی ضمن احترام به رای دادگاه و تلاش برای برگزاری دادگاه استیناف، این حکم را «فقدانی بزرگ برای جامعه خریداران و مصرف کنندگان امریکایی» ارزیابی کرده و معتقد است که «این پایان بازی نیست.»
 
آنچه مسلم است، سامسنوگ برای این سرقت فناوری و البته  دروغی گویی به مشتریانش، اعتماد ها را از دست داده و باید تا مدتها به فکر جمع کردن آبرو باشد.
برچسب ها: سامسونگ ، اپل ، دروغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.