اميدوارم آمار فروش شگفت انگيز و رويايي سينماي ايران به دوامي ابدي دست يابد.

عليرضا سجادپور معاون سازمان سينمايي، در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص حال و هواي سينماي ايران با توجه به فروش بالاي فيلم سينمايي "كلاه قرمزي و بچه ننه" گفت: فيلم سينمايي "كلاه قرمزي و بچه ننه" همزمان كل كشور در طي چند روز آينده نيز به رقم 2 ميليارد تومان مي‌رسد.
وي افزود: در حالي كه هنوز يك هفته از اكران اين فيلم مي‌گذرد ارقامي كه "كلاه قرمزي و بچه ننه" از خود به جاي گذاشته ركورد عجيب و غريبي است.
سجادپور ادامه داد: جالب تر اين است كه "كلاه قرمزي و بچه ننه" اين ركورد را زماني از خود به جاي گذاشت كه هنوز بخشي از سينماهاي نيمه دولتي ما با اكران اين فيلم همكاري نمي كردند و با وجود اين عدم همكاري اين فيلم فروش رويايي را سپري كرد.
وي تصريح كرد: هم اكنون با اضافه شدن اين سينماها در چرخه اكران فروش خوب اين فيلم ادامه دارد.
سجادپور عنوان كرد: آمار سينماي ايران در طي اين چند روز آماري شگفت انگيزي بود و "كلاه قرمزي و بچه ننه" در اين روزها پي در پي ركورد فروش تك روز را در سينماهاي تهران شكست كه اين آمار 50 درصد بالاتر از بالاترين ركورد فيلم هاي قبل از خودش بود.
وي بيان كرد: اين ‌آمار نشانه اين است كه بعد از مدتي كه ركود حاكم بر اكران سينماي ايران كه ناشي از عدم همكاري جدي برخي از نهادها بود ما براي اكران عيد فطر تصميم جدي و مديريتي گرفتيم.

*پايان اختلافات حوزه هنري و شوراي صنفي نمايش
وي در خصوص تصميمات شوراي صنفي و وزارت ارشاد اظهار داشت: با تصميمات مديريتي كه اخذ شد اساساً آن دسته از سينماها را از چرخه  اكران خارج كنيم چرا كه حس كرديم حوزه هنري و در برخي جاها شهرداري علاقه و تمايل به همكاري نداشتند.
وي تصريح كرد: با اين تصميم فيلم هاي عيد فطر را مستقل از آن ها طراحي كرديم و خوشبختانه به قدري ميزان استقبال مردم بالا بود كه اين دو نهاد مجبور شدند به قانون تمكين كنند و با رعايت موازين قانوني مذاكره مناسبي با شوراي صنفي اكران داشته باشند.
سجادپور ادامه داد: شوراي صنفي اكران طي دو جلسه طولاني آخر هفته گذشته، اعلام كرد كه از نظر اين شورا همكاري با اين سينماها بلامانع است و با صدور حواله هاي لازم از جانب وزارت ارشاد خوشبختانه روال خوبي رخ داد.
وي افزود: اميدوارم اين برگشت قانون دوام داشته باشد و مشكلات بي قانوني قبل تكرار نشود و اكران هاي دوم بعد از عيد فطر هم فيلم هاي مناسب، جذاب و خوبي خواهد بود.
سجادپور بيان كرد: برخلاف بي مهري برخي از نهادهاي مرتبط با وزارت ارشاد كه موجب شد كمي سياست هاي ما در اكران به تاخير بيافتد اما با وجود اين مسئله حالا كه آن ها به قانون بازگشتند ما هم مي توانيم در باقيمانده امسال نه تنها ركود چند ماه اول سال را تا حدي جبران كنيم بلكه جمع فروش هم از سال گذشته جلوتر بزنيم.

*رضايت مندي سجادپور از وضعيت سينماي سال 1391
سجادپور اظهار داشت: برخي با سياه نمايي ها و اصرار عجيبي قصد دارند سينماي ايران را آشفته و مريض جلوه دهند.
وي در اين باره افزود: اين افراد بايد نيمكت تيره را از چشمانشان كنار بزنند و استقبال مردم را از اين فيلم ها ببينند.
وي تصريح كرد: بسياري از سينماهايي كه در سال نيمه تعطيل و يا تعطيل بودند با اين فيلم ها دوباره رونق گرفتند.
سجادپور عنوان كرد: تهيه كنندگان، سينماگران و ما براي باقيمانده پايان امسال فروش خوبي را پيش بيني مي كنند.
وي ادامه داد: اگر شيطنت هاي چند ماهه اول سال و برخي افراد نبود با وجود فيلم هايي كه سال گذشته جشنواره فجر نشان داده بود شايد امسال به بيش از يك و نيم برابر فروش در ده سال گذشته سينماي ايران مي رسيديم.
سجادپور عنوان كرد: با اصلاح صنوف سينمايي و تاسيس قانوني آن و همچنين فعاليت جدي مديريت سينماي كشور در قالب سازمان به صورت يك سيستم مستقل اقتصادي و اداري و بودجه اي و همچنين با برنامه هايي كه رئيس جمهور در شوراي سينما دارد به جايگاه بهتري نيز خواهيم رسيد.
با وجود اين اصلاحات بحث حل تامين اجتماعي، مشكل بيمه سينماگران،‌ مشكل مسائل پيشكسوتان حل شده و اين مسائل براي اولين بار در تاريخ سينماي ايران حل و قانوني شده است.
سجادپور اظهار داشت: مطمئنم سينماي ايران امسال و سال هاي بعد گام هاي بسيار پيشرفته و رو به رشدي خواهد داشت.
وي افزود: نشانه اين مسئله همين توليدات مشترك امسال است كه آنچنان با ميزان توليدات مشترك و جلب سرماياه خارجي مواجه  هستيم كه اين مسئله در تاريخ سينماي ايران كم نظير است.
سجادپور خاطرنشان كرد: همانگونه كه سال گذشته توليدات سينماي ايران جوايز عمده جشنواره جهاني را كسب كرده كه در طول تاريخ سينماي ايران بي سابقه است و كسب اسكار براي اولين بار در طول تاريخ بود كه كه اين باعث شد كه ما مكان خوبي را در سينماي دنيا پيدا كنيم./ي2
برچسب ها: سجادپور ، سینما ، فروش ، فیلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار