رئيس‌جمهور با بيان اينكه زياده‌طلبان بين‌المللي به سرزمين و ثروت‌هاي ما چشمداشت دارند و مي‌خواهند با استفاده از سرمايه‌ها و ثروت ما پيشرفت كنند، گفت: صدور قطعنامه، اعمال تحريم و فشار و مانع‌تراشي در مسير پيشرفت ديگر ملت‌ها فقط از كساني بر مي‌آيد كه ناتوان و بي‌منطق هستند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، محمود احمدي‌نژاد بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) در حاشيه اجلاس وزراي خارجه كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در ديدار با وزير امور خارجه ناميبيا با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران هيچ مانعي براي گسترش روابط خود با ناميبيا ندارد، گفت: زمينه‌هاي بسيار خوبي براي همكاري بين دو كشور وجود دارد و اميدوارم همكاري‌ها و روابط دوجانبه در عرصه‌هاي مختلف به سرعت گسترش پيدا كند.

رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه ايران آمادگي دارد در برنامه‌هاي اقتصادي ناميبيا براي پيشرفت اين كشور مشاركت داشته باشد، افزود: جمهوري اسلامي ايران مواضع ناميبيا را در حمايت از حقوق اساسي ملت‌ها ارج مي‌نهد و معتقد است كشورهاي مستقل بايد در همكاري متقابل با يكديگر، امور خود را به پيش برده و مانع‌تراشي‌هاي زياده‌خواهان بين‌المللي را خنثي كنند.

احمدي‌نژاد ايران و ناميبيا را دو كشور مستقل توصيف كرد كه مي‌خواهند با ايستادن روي پاي خود پيشرفت كنند و چشمداشتي در سرزمين ديگران ندارند و اظهار داشت: زياده‌طلبان بين‌المللي به سرزمين و ثروت‌هاي ما چشمداشت دارند و مي‌خواهند با استفاده از سرمايه‌ها و ثروت ما پيشرفت كنند.

رئيس‌جمهور تصريح كرد: صدور قطعنامه، اعمال تحريم و فشار و مانع‌تراشي در مسير پيشرفت ديگر ملت‌ها فقط از كساني بر مي‌آيد كه ناتوان و بي‌منطق هستند، اما ما به عنوان برادران يكديگر بايد در مقابل بدخواهي‌هاي مستكبران ايستادگي كرده و براي پيشرفت تلاش كنيم.

احمدي‌نژاد با تأكيد بر اينكه اين اراده است كه پيروز مي‌شود نه تجهيزات و اسلحه، خاطرنشان كرد: مستكبران با هر اجتماعي كه از حضور ملت‌هاي مستقل تشكيل شود و باعث وحدت و قدرت آنان باشد، مخالفت مي‌كنند، اما كشورهاي عدالت‌طلب و آزادي‌خواه بايد با تشريك مساعي به پيشرفت يكديگر كمك كنند.

"نوجوما" وزير امور خارجه ناميبيا نيز در اين ديدار با بيان اينكه كشورش همواره از حقوق اساسي ايران دفاع و پشتيباني كرده و از رياست ايران بر جنبش عدم تعهد حمايت مي‌كند، گفت: چالش اساسي امروز جهان زياده‌خواهي و گردن‌كشي‌هاي تعداد معدودي از كشورهاست كه جنبش عدم تعهد فرصت خوبي براي مقابله با اين زياده‌طلبي‌ها است.

وزير امور خارجه ناميبيا با اشاره به افزايش فشارهاي آمريكا و كشورهاي غربي به ايران اظهار داشت: ناميبيا آماده است هرگونه كمكي به ايران براي عبور موفق از اين مقطع بنمايد و مطمئن هستيم ايران از اين مصاف سربلند بيرون خواهد آمد.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار