سفر که همواره با لذت رهایی از کار و مشغله فکری همراه است نکاتی دارد که هر مسافر با رعایت آن ها می تواند سفری ایمن و سلامت را تجربه کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد در صورت اقامت در کمپ ها، ییلاقات و مکان های اسکان زائرین و مسافران سعی کنید نظافت این مکان ها را رعایت نمایید.

به منظور جلوگیری از گزش جانوران زهری قبل از نصب چادر اطراف محل نصب چادر را بررسی نمایید.

در صورت سکونت در اماکن دارای سالک جلدی از پشه بند آغشته به حشره کش استفاده نمایید.

رعایت نظافت و بهداشت فردی در سرویس های بهداشتی بین راهی و اماکن عمومی جهت جلوگیری از آلودگی ضروری ست.

از ریختن زباله ، پسماند مواد غذایی، به خصوص کیسه های پلاستیکی در طول جاده ، پارک ها، تفریگاه ها و... به منظور حفظ محیط زیست و نظافت آن ها خودداری فرمایید.

در طول سفر لباس کافی و مناسب، پتو، وسایل ایمنی و کمک های اولیه به همراه داشته باشید.

چنانچه در طول سفر از رستوران های بین راهی استفاده می نمایید صرفا از سالاد و سبزیجات بسته بندی و یا در کنار غذا از فراورده های لبنی مجوز دار استفاده نمایید.

هتل ها و مهمان پذیر ها و رستوران هایی را انتخاب نمایید که اصول بهداشتی و نظافت عمومی را رعایت می نماید.

به هنگام اقامت در محل های اسکان وسائل شخصی مثل حوله، رو بالشی و ملحفه به همراه داشته باشید، چون امکان سرایت بیماری های پوستی ، شپش و ساس از طریق ملحفه های آلوده وجود دارد.

بهتر است در طول سفر از مواد غذایی ساده با فساد پذیری کمتر و ترجیحا تهیه شده در منزل استفاده گردد و از مصرف غذای مانده از یک وعده به وعده دیگر پرهیز شود.

در اماکن عمومی و داخل اتوبوس از مصرف سیگار خودداری نمایید . دود سیگار هوای قابل تنفس شما و دیگران را سمی و خطرناک می کند.

در صورتی که از غذا یا آشامیدنی مشترک استفاده نموده و دچار علایمی مانند تهوع، استفراغ، اسهال ، شکم درد شدید و... سریعا به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه نمایید.

بیماران قلبی ، دیابتی، فشار خون بالا و... دارو های خود را در طول سفر به همراه داشته باشند.  /س

برچسب ها: سفر ، رعایت ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.