بازیکن تیم ملی بسکتبال جوانان از بازی خوددر جریان مسابقات قهرمانی آسیا رضایت ندارد ومی گوید: در بازی نیمه نهایی مقابل کره آنقدر به بردخود مطمئن بودیم که در دقایق آخر بازی را از چنگمان در آوردند.

صالح فروتن در بازگشت از مغولستان به خبرنگار باشگاه خبرنگاران تاکید کرد: بازیهای خوبی را در مسابقات قهرمانی آسیا پشت سر گذاشته و علیرغم حضور یکی دو بازیکن بزرگسال در تیمهایی مثل کره و چین، موفق به راهیابی به جام جهانی شدیم. البته امکان قهرمانی هم برایمان وجود داشت و به نظرم باخت به کره هم تقصیر خودمان بود.

وی ادامه داد: بازیکنان تیم ما ، از جمله خودم که در زمین بودم، در اواخر بازی با تصور تمام شدن کار و رسیدن به فینال به نوعی بازی را رها کردند در حالی که بسکتبال 40 دقیقه است و تنها یک دقیقه و 30 ثانیه به پایان مسابقه، کره ای ها بازی را از چنگمان در آوردند. ما حتی در مقاطعی با اختلاف پنج امتیاز از حریف پیش بودیم اما همان اطمینان از برد کار دستمان داد.

به فینال می رسیدیم، چین را می بردیم

فروتن اشاره کرد: بحث بازیهای تدارکاتی واقعا تاثیر خود را گذاشته بود. ما در تور 21 روزه اروپایی خود 12 بازی تدارکاتی داشتیم و با کادر جدید 2 ماه و نیم کار کرده بودیم در حالی که چین 60 تا 70بازی تدارکاتی داشت. جالب اینجا است که همین تیم چین در دیدار فینال با اختلاف تنها دو امتیاز بازی را از کره برد و اگر ما به فینال رفته بودیم، شکست دادن این تیم دور از دسترس نبود.

ملی پوش جوان در مورد آمار ضعیفتر خود در بازیهای چین گفت: گاهی چنین شرایطی پیش می آید. همان ابتدای کار که در جو مسابقات قرار گرفتم، شرایط بازی ام عوض شد ودر مجموع بازیها از خودم راضی نبودم و حتی یک درصد صالح فروتن همیشگی نبودم. به طوری که مربیان تیم هم اعتقاد داشتند اگربا 30 درصد تواناییهایم هم در زمین کارمی کردم،شرایط واقعا بهتری داشتم. امابه هر حال با وجود اینکه از بازیکنان دیگر تجربه بالاتری داشتم این برایم اولین تجربه بازی در سطح اول آسیا بود که تاثیرخود را گذاشت و تنها در یک دیدار مقابل ژاپن از نظرخودم خوب بودم.

فروتن با تشکر از فدراسیون و تمام کسانیکه برای بازیکنان جوان زحمت کشیدند،در مورد تیم فصل بعدخود گفت: از چند تیم پیشنهاداتی دارم که در شرایط فعلی واقعا تصمیمی در این مورد نگرفته وخودم هم نمیدانم با کدام تیم به توافق قطعی می رسم./آق

برچسب ها: بسکتبال ، تیم ملی ، فروتن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار