نخست وزیر سوازيلند گفت: ما نياز به اصلاحات داریم تا سيستم های بين‌الملل عادلانه شود، بايد به همراه یکدیگر با تروريسم مبارزه كنیم و در قوانين ملي خود اين موضوع را بگنجانيم.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، مستقر در اجلاس نم،‌ نخست وزیر سوازيلند ضمن تشكر از ميهمان‌نوازي ايرانيان و تبريك به دولت و ملت ايران به مناسبت رياست كشورمان در اين اجلاس گفت: ما اينجا جمع شده‌ايم تا از فرصت‌ها استفاده كنيم و با چالش‌هاي بسياري كه در جهان وجود دارد مبارزه كنيم و پشت ميز مذاكره بنشينيم.

وي تصريح كرد: ما بايد حق حاكميت خودمان را داشته باشيم و در اداره دنيا و اولين چيزي كه به نظر مي‌آيد اصلاح روابط در ميان كشورها است و در ساختار سازمان بين‌الملل نيز بايد اصلاحات بوجود بيايد.

نخست وزیر سوازيلند افزود: شوراي امنيت نيز بايد با اصول نظم جهاني و مديريت جهاني سالم جهان را اداره كند و ما مي‌دانيم اصلاح نسبي هيچ فايده‌اي براي ديگر كشورها ندارد.

وي خاطرنشان كرد:‌ سوازيلند به بيانيه جهاني حقوق بشر در سال 1948 پايبند بوده و همچنين به مفاد سند جلسه سران در سال 2005 در مورد ريشه‌كني فقر، نابرابر جنسيت‌ها و عدم تبعيض نسبت به زنان معتقد است.

نخست وزیر سوازيلند گفت:‌ ما نياز به اصلاحات داریم تا سيستم های بين‌الملل عادلانه شود و بايد به همراه هم با تروريسم مبارزه كنیم و در قوانين ملي خود اين موضوع را بگنجانيم.

وي در پايان خاطرنشان كرد:‌ كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد بايد بر تعهدات خود پایبند باشند و تحولات منطقه را دنبال كنند تا به صورت مسالمت‌آميز اين مشكلات برطرف شود و اميدواريم در سوريه نيز بحران‌ها حل شود چرا كه اين كشور نيازمند گفتمان است.
 
انتهای پیام/پ2

 

برچسب ها: سوازیلند ، نم ، اجلاس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار