مطالعات مختلف نشان مي دهند كه افراد مبتلا به بيماري هاي زمينه هاي مانند ديابت و اختلافات ريوي مزمن ، اهداف عمده باكتري ها و عفونت ها به ويژه در بيمارستان هستند.

امير حسين فقرايي متخصص ميكروب شناسي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: بيماري ها و عوامل عفوني و بيماري هاي مزمن و زمينه اي در موارد متعددي با هم ارتباط دارند و به وفور مشاهده شده كه اين نوع بيماري با هم در يك فرد بروز كرده اند.
 
وي با اشاره به اينكه خطر بروز عفونت در بيماران مبتلا به بيماري هاي زمينه اي به ويژه آنهايي كه در بيمارستان بستري هستند وجود دارد، تاكيد كرد: مطالعات و اختلالات ريوي مزمن، اهداف عمده باكتري ها و عفونت ها به ويژه در بيمارستان هستند.
 
فقرايي تصريح كرد: افراد بستري مبتلا به بيماري هاي مربوط به دستگاه ايمني مانند نقص سيستم ايمني نيز هدف عمده باكتري ها هستند.
 
وي با بيان اينكه كلبسيلا پنومونيه از جمله باكتري هاي مهمي است كه بيماران دچار بيماري هاي زمينه اي  و دچار نقص ايمني را هدف حمله خود قرار مي دهد، يادآور شد: كلبسيلا پنومونيه عامل بيماري پنوموني و همچنين سپسيس و عفونت هاي دستگاه ادراري هستند.
 
فقرايي خاطرنشان كرد: باكتري كلبسيلا پنومونيه كه يك نوع پاتوژن انساني است نقش مهمي در بروز عفونت هاي بيمارستاني دارد./عط
برچسب ها: عفونت ، باکتری ، ریوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار