عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: طرح پزشک خانواده امتیازات فراوانی برای اقشار ضعیف جامعه دارد.

عابد فتاحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: در جامعه پیرامون ما افرادی از طبقه‌های اجتماعی مختلف زندگی می‌کنند به طوری که گرانی‌های موجود به همه اقشار جامعه فشار وارد می‌کند بنابراین لازم است با لحاظ کردن قدرت و توانمندی مردم نسبت به ارائه خدمات در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه سلامت پرداخت.

وی تصریح کرد: در پیرامون ما افرادی با بضاعت اندک، کارگر، کارمند و .. وجود دارد به طوری که از نظر مالی آسیب‌پذیر هستند پس باید با در نظر گرفتن شرایط طبقه‌های مختلف اجتماعی در راستای ارائه خدمات گام برداشته شود و طرح‌های موفقی در عرصه سلامت به مرحله اجرا گذاشته شود.

فتاحی با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده بیان داشت: در صورت اجرایی شدن این طرح همه اقشار جامعه اعم از پزشک، پرستار، ماما، بیمار و ارباب رجوع برنده شده و از امتیازات فراوان آن بهره‌مند می‌شوند پس باید برای اجرای مطلوب آن تلاش کرد تا زوایای مختلف طرح به شکل درست به مرحله اجرا برسد، ضعف‌های آن زدوده شود و در فضایی مناسب به ظهور رسیدن برکات آن را شاهد شویم.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه کشور ما در حال تبدیل به یک قدرت فرا منطقه‌ای است خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ایران اسلامی به عنوان یک قدرت منطقه‌ای مطرح بوده و در حال تبدیل شدن به یک قدرت فرامنطقه‌ای است بنابراین برای رسیدن به جایگاه رفیع باید در فضایی صمیمی نسبت به بررسی مشکلات و چاره‌اندیشی برای موارد مختلف اهتمام کرد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه باید از سیاه‌نمایی مسائل خودداری کرد بیان داشت: همان‌طور که مثبت‌اندیشی صرف صحیح نیست سیاه‌نمایی و منفی‌بافی نیز به همان اندازه ناپسند است بلکه با داشتن نگاه منصفانه و تفسیر درست از رویدادها باید به صورت بینابینی حرکت کرد چرا که در این صورت مسیر پیشرفت هموار می‌شود.

فتاحی محکوم کردن مسئولان، کارشناسان و طراحان قبل از کسب اطلاعات دقیق را یک حرکت ناپسند دانست و اظهار داشت: همه برای عظمت و اعتلای ایران اسلامی در تلاش و تکاپو هستند بنابراین باید از متهم کردن افراد قبل از وثوق کامل به مسئله خودداری شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.