قائم مقام وزیر بهداشت در امور مجلس گفت: خیران حوزه سلامت کشور هر ساله 12هزار میلیارد ریال به این حوزه هزینه می کنند که استان اصفهان در این حوزه سرآمد همه استان ها است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان ، محسن پور در دومین جشنواره واقفان وخیران عرصه سلامت استان اصفهان ضمن بیان این مطلب تصریح کرد: بیشترین این کمک ها در ساخت مراکز درمانی، خانه بهداشت، خرید تجهیزات پزشکی و آزمایشگاه هزینه می شود.

همچنین در این جشنواره رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه سلامت حق مردم است و وظیفه حاکمیت است که سلامت مردم را تامین کنند گفت: 25 درصد تامین سلامت مردم به وزارت بهداشت بر می گردد و75درصد دیگر در اختیار نهادها و خود مردم است.

شاهین شیرانی، تعامل دانشگاه علوم پزشکی با خیران استان را خوب دانست واظهار داشت : ما افتخار می کنیم که خیران در تمام حوزه های درمانی مشغول به فعالیت هستند.

وی در ادامه هدف اصلی این جشنواره را علاوه بر تجلیل ازخیران، نهادینه کردن کار خیردر جامعه عنوان کرد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، کمک خیران برای توسعه بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کودکان امام حسین (ع) را خواستار شد وگفت:بیمارستان بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کودکان امام حسین (ع) علاوه بر اینکه خیر ساز است و رسما نیز افتتاح نشد ولی در حال حاضر حداقل نیازمند 6هزار مترمربع فضای فیزیکی دیگر است.

شیرانی به سابقه فرهنگی ایرانیان در طب سنتی اشاره کرد وگفت: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رشته طب سنتی وداروسازی سنتی را راه اندازی کرده که در این خصوص لازم است دانشگاه طب سنتی نیز راه اندازی شود تا بتوانیم از تجربیات و علوم وفنون علم پزشکی قدیم به صورت علمی استفارده کنیم که این امر نیازمند کمک خیران است.

گفتنی است: در پایان این جشنواره از 84 خیر برتر،16 نام آور خیر در عرصه سلامت قدردانی ونیز از خانواده 14 چهره ماندگار حوزه سلامت تقدیر شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.