اعلام شرايط مسكن ويژه در ابهام

وعده‌هاي متفاوت تاريخ‌هاي متفاوت/ اقساط کمتر از يک ميليون براي 70 درصد قيمت زمين

مسكن ويژه كه چند ماهي است بسياري از متقاضيان چشم انتظارش هستند اما هنوز تاريخ مشخصي براي شرايط اين طرح بزرگ اعلام نشده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران مسكن ويژه كه چند ماهي است بسياري از متقاضيان چشم انتظارش هستند هنوز تاريخ مشخصي براي شرايط اين طرح بزرگ اعلام نشده است.
 
اين در حالي است  كه تاريخ هاي متفاوتي از سوي مسئولان براي اعلام شرايط مسكن ويژه عنوان شده است.

بر اساس اين گزارش علي نيكزاد وزير راه و شهرسازي تاريخ  شرايط مسكن وي‍‍‍ژه را  درابتداروز عيد سعيد فطر اعلام  كرده بود كه متاسفانه  به تاخير افتاد و امروز پس از  يازده روز گفت : زمان ثبت‌نام متقاضیان مسکن ویژه تهران بزودی اعلام می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که شرایط مسکن ویژه تهران چیست اظهار داشت: قیمت تمام شده واحدهای مسکونی ویژه تهران در چهار مرحله و تا 30 درصد قیمت زمین گرفته می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی گفت: سعی می‌کنیم برای اقصی نقاط تهران مسکن ویژه در واحدهای بزرگ و کوچک احداث کنیم.

وی اضافه کرد: برای اینکه تمامی متقاضیان مسکن در تهران از این واحدهای مسکونی استفاده کنند اطلاع‌رسانی درباره این واحدهای مسکونی پس از اتمام اجلاس سران غیرمتعهدها آغاز می‌شود.

**** اقساط کمتر از يک ميليون براي 70 درصد قيمت زمين

نیکزاد درادامه ياد آور شد: برای 70 درصد قیمت زمین نیز سعی خواهد شد که اقساطی برای متقاضیان در نظر گرفته شود که این اقساط مطمئنا بیش از یک میلیون تومان نخواهد بود. همچنين 30درصد قیمت زمین در طرح مسکن ویژه تهران در 4 مرحله و 70 درصد باقی مانده در اقساط کمتر از یک میلیون تومان دریافت خواهد شد.

**** اعلام شرايط مسكن ويژه به هفته آينده موكول شد

در همين راستا ايرج رهبر رئیس کانون سراسری انبوه سازان در يكم شهريور ماه  سال جاري در  گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه تا هفته آينده شرايط مسكن ويژه اعلام مي شود گفته بود: برنامه ريزي هاي انجام شده تا هفته آينده تمامي شرايط مسكن ويژه به  متقاضيان اعلام  مي شود.

وي با اشاره به اينكه ساخت مسكن ويژه تا ثير بسياري بر كنترل بازار مسكن خواهد داشت گفت: ساخت مسكن مهر تهران كه براي اقشار متوسط  در نظر گرفته شده نقش موثري در كنترل بازار مسكن  دارد.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان بیان اینكه آغاز فراخوان ساخت مسكن مهر در تهرانسر و حكیمه به انبوه سازان داده شده است گفت: 10 هزار واحد برای تهرانسرو 2 هزار واحد در حكیمیه در مرحله انتخاب انبوه ساز و در سایر مناطق دیگر مانند چیتگر و منطقه 22 تهران در حال آماده سازی زمین است.

وی در ادامه افزود: اولویت شروع ثبت نام برای متقاضیان مسكن مهر تهران برای تهرانسر و حكیمیه است.

رهبر با اشاره به اینكه هنوز هیچ برآورد قیمتی برای مسكن ويژه نشده است گفت: شایعات زیادی در خصوص قیمت مسكن ويژه  مبنی بر اینكه قیمت خرید،بیش از 100 میلیون تومان می شود كه تمامی این اطلاعات ناقص است.

وی درادامه اظهار داشت: شرایط ثبت نام مسكن مهر ویژه تهران همانند شرایط ثبت نام مسكن مهر است.

رهبر خاطر نشان كرد: احتمال دارد که در ابتدا یک مبلغی بصورت علی الحساب از متقاضی دریافت شود تا در پایان پروژه و زمان تحویل، متقاضی باقی آن را بپردازد.

****اعلام شرايط مسكن ويژه تا چند روز آينده

همچنين تقي رضايي مدير كل مسكن استان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه من در خصوص مسكن ويژه نظري ندارم ، گفت: تا چند روز آينده اطلاعات دقيق و شرايط كامل مسكن ويژه از طريق وزارت راه وشهرسازي اعلام مي شود.

وي ادامه داد:‌ مركز اصلي ارائه اعلام شرايط ويژه مسكن وزارت راه وشهرسازي است بنابراين تمامي اطلاعات دقيق از اين وزارت خانه منتشر مي شود.

اين در حالي است كه چند روز پيش محمد رضا محمودي معاون عمرانی استانداری تهران در گفتگو با برخي رسانه ها از ثبت‌نام مسکن‌های ویژه شهر تهران در 10 شهریورماه خبر داده بود.

بر اساس اين گزارش  مقرر شده بود شرایط ثبت نام مسکن ویژه در شهر تهران تا آخر این هفته اعلام شود و ثبت نام هم از عید فطر آغاز شود.

 لازم به ذكر است دولت مناطق تهرانسر، حکیمیه و چیتگر را برای ساخت مسکن مهر در شهر تهران در نظر دارد  و به همین منظور در ابتدا کلنگ ساخت را در تهرانسر برای ساخت 10 هزار واحد مسکن مهر به زمین زده است./ر

گزارش: محبوبه کباري
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار