سخنگوي کميسيون امنيت ملي مجلس ارتقاء جايگاه ديپلماتيک جمهوري اسلامي ايران را يکي از مهمترين دستاوردهاي برگزاري شانزدهمين اجلاس غير متعهدها در تهران خواند و افزود: با برگزاي اين اجلاس غرب و صهيونيست‌هامنزوي شدند و جامعه جهاني نسبت به نظرات و ديدگاههاي آنها بي‌اعتنايي كرد.

 سيدحسين نقوي‌حسيني نماينده مردم ورامين در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه شانزدهمين اجلاس جنبش غيرمتعهدها در بهترين شرايط و بالاترين کيفيت برگزار شد، گفت: تعداد هيئت‌هاي حاضر در سه سطح کارشناسان، وزاري خارجه و سران در اجلاس شانزدهم جنبش عدم تعهد بيش از ادوار گذشته بوده، ضمن آنکه معدل حضور سران در اين اجلاس نيز بيش از 15 اجلاس گذشته بوده است.

وي در ادامه با بيان اينکه جمهوري اسلامي مديريت و برنامه‌ريزي بسيار خوبي براي برگزاري اجلاس داشت که  اعضاي جنبش نيز به آن اذعان داشتند،  افزود: اجلاس در سطح بسيار عالي برگزار شد که اين موجبات خوشحالي دوستان انقلاب و عصبانيت دشمنان نظام به ويژه آمريکايي‌ها و صهيونيست‌ها را فراهم آورد بطوري که نخست وزير رژيم اشغالگر قدس نتوانست عصبانيت خود را از برگزاري اين اجلاس باشکوه پنهان کند و در بيانيه‌اي به شرکت‌کنندگان در اجلاس اهانت کرد.

سخنگوي کميسيون امنيت ملي با بيان اينکه برگزاري باشکوه شانزدهمين اجلاس غيرمتعهدها در تهران دستاوردهاي بسيار مهمي در عرصه بين‌المللي به ويژه ارتقاء جايگاه ديپلماتيک جمهوري اسلامي داشت، تصريح کرد: عليرغم تلاش‌هاي دشمنان انقلاب اسلامي که با منفي‌بافي و رايزني سعي بر عدم برگزاري مناسب اجلاس داشتند، اين اجلاس به بهترين شکل خود برگزار شد.

نماينده مردم ورامين با اشاره به ادعاي غرب و صهيونيست‌ها مبني بر انزواي جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: با برگزاي اين اجلاس با شکوه نه تنها جمهوري اسلامي در انزوا نماند بلکه خود آنها منزوي شدند و جامعه جهاني نسبت به نظرات و ديدگاههاي آنها بي‌اعتنايي كرد ، لذا همين اندازه که جمهوري اسلامي امروز کانون ديپلماسي بين‌المللي شده،يکي ديگر از دستاوردها و پيام‌هاي مهم شانزدهمين اجلاس نم در تهران بود.

وي در ادامه اعلام مواضع شفاف و روشن جمهوري اسلامي پيرامون تحولات منطقه‌اي و بين المللي را يکي ديگر از دستاوردهاي بزرگ اين اجلاس خواند و تصريح کرد: حضور مقام معظم رهبري در افتتاحيه اجلاس سران جنبش عدم تعهد و سخنان و مواضع محکم و قوي ايشان در ارتباط با ضرورت تحول در ساختار سازمان ملل و همچنين در خصوص حق صلح آميز هسته‌اي ايران يکي ديگر از موفقيتهاي بزرگ کشورمان بود.

سخنگوي کميسيون امنيت ملي در ادامه گفت: برگزاري اجلاس تهران بستري جهت گفتگوهاي اقتصادي در حوزه‌هاي انرژي، نفت، نيرو و ديگر حوزه‌ها با هيئت‌هاي شرکت کننده فراهم کرد تا مراودات و تعاملات اقتصادي جمهوري اسلامي با کشورهاي غير حوزه اقتصادي غرب گسترش پيدا کند و بخشي از تحريم ها و فشارها خنثي شود.

نقوي حسيني در خاتمه رياست جمهوري اسلامي ايران بر اجلاس جنبش عدم تعهد طي سه سال آينده را يکي ديگر از موفقيتهاي ايران دانست و خاطر نشان کرد: رياست ايران بر اجلاس در طول سه سال آينده خود يک بستر مناسب براي دنبال کردن منافع جمهوري اسلامي ايران در عرصه بين‌المللي و اثر گذاري جنبش در تحولات منطقه اي و بين المللي است.

گفتني است؛ نتانياهو با توهين آشكار به سران 120 كشور شركت‌كننده جهان در اجلاس گفته بود: در قلب جامعه جهاني بسياري هستند كه به نظر مي‌آيد هيچ چيز نياموخته‌اند و من فكر مي‌كنم اين مايه شرم بشريت است و اين درحاليست كه وي بطور ضمني به موفقيت ايران در اداره شانزدهمين اجلاس سران اعتراف كرده است.

انتهاي پيام/ب2

برچسب ها: جنبش ، دستاورد ، اجلاس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار