در حالی که فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه سرگرم بازدید از نمایشگاه کشاورزی منطقه شالون در شرق این کشور بود شمار زیادی از معترضان فرانسوی و نمایندگان اتحادیه های کارگری در برابر او به اعتراض برخاستند و شعار دادند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی بی اف ام تی وی ؛ معترضان با دردست داشتن پلاکاردهایی علیه اولاند شعار می دادند « ما خواهان تغییراتیم.» 
این درحالی است که شعار تبلیغاتی اولاند «الان وقت تغییرات است» بود. در حال حاضر میزان محبوبیت اولاند در نظرسنجیها به شدت رو به کاهش است و به همین علت رئیس جمهور فرانسه با احساس خطر کردن تصمیم گرفت اصلاحات خود را در زمینه اشتغال تسریع کند. 

قرار است بانک دولتی سرمایه گذاری طی روزهای آینده تاسیس شود. از ماه گذشته نیز مذاکراتی با شرکتها برای پیشگیری از تعدیل نیرو آغاز می شود. 

ژان دانیل لوی کارشناس سیاسی فرانسوی گفت :« فرانسویها در انتظار به سر می برند. در دوره ریاست جمهوری نیکلا سارکوزی فرانسویها عادت کرده بودند رئیس جمهورشان قاطعانه دربرابر اوضاع دشوار ظاهر شود و این احساس را بدهد که در زمان مشکلات رئیس جمهور درکنارشان است.»

طی روزهای اخیر وزیران کابینه نیز پیامهای هشداردهنده ای به اولاند داده اند. 

مانوئل والس وزیر کشور فرانسه گفت:« بیکاری معضلی بزرگ در جامعه ایجاد کرده است و رئیس جمهور خواهان بسیج عمومی برای مبارزه با این وضع است و این نشان می دهد که اوضاع اضطراری است.»

اولاند باید طی روزهای آینده اصلاحات پیشنهادی خود را تسریع کند. 
برچسب ها: اعتراض ، اولاند ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار