اطلاعات خارجی روسیه هشدار داد که ناتو با همکاری گروه‌های تروریستی در ادلب در حال تدارک یک حمله با سلاح شیمیایی در سوریه هستند.

سازمان اطلاعات خارجی روسیه گزارش داد که یک اقدام تحریک آمیز تسلیحات شیمیایی در سوریه توسط سرویس‌های اطلاعاتی کشور‌های ناتو و اوکراین با همکاری گروه‌های تروریستی در ادلب در حال آماده سازی است.

براساس گزارش النشره، در این بیانیه آمده است که غرب قصد دارد از سازمان کلاه سفید‌ها (سازمانی که خود را نیروی داوطلبانه برای کمک و نجات غیرنظامیان در مناطق جنگی اعلام می‌کند و مورد حمایت غرب قرار دارد) برای حملات با استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه استفاده کند. 

سازمان اطلاعات روسیه افزود: در ادامه این نقشه  فعالان کلاه سفید ویدئویی از به اصطلاح عواقب این حادثه ضبط می‌کنند و درخواست مناسبی را برای سازمان‌های بین المللی ارسال می‌کنند و علاوه بر شهادت غیرنظامیان، سوریه و روسیه را مسئول آنچه اتفاق افتاده می‌دانند.

معارضان سوریه سال ۲۰۱۸، در پی پیشروی ارتش سوریه در شهر «دوما» واقع در غوطه شرقی مدعی وقوع حمله شیمیایی در این منطقه شدند.کشورهای غربی بدون انجام تحقیقات مدعی شدند که دولت سوریه عامل انجام این حمله ادعایی بوده است. آمریکا، انگلیس و فرانسه آوریل ۲۰۱۸ اهدافی در سوریه را به همین بهانه هدف حمله قرار دادند. 

ادعاها علیه دمشق در حالی مطرح شد که دولت سوریه در سال ۲۰۱۳ با همکاری روسیه و تحت نظارت کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله آمریکا و سازمان ملل، تمام سلاح‌های شیمیایی خود را نابود کرد. سوریه و روسیه بارها ادعاهای مطرح شده درباره استفاده دمشق از تسلیحات شیمیایی در دوما را رد کرده‌اند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار