معاون سياسی امنيتی استانداری خراسان رضوی بر افزايش آگاهی مديران استان از مقوله پدافند غيرعامل و لزوم لحاظ مولفه های آن در تصميمات شان تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی محمد غفاری اشاره به موضوع پدافند غير عامل در موادي از قانون برنامه هاي چهارم و پنجم توسعه را نشان از اهميت آن دانست و افزود: بر اساس اين مواد قانوني تمامي طرح هاي ملي و استاني بايد داراي پيوست پدافند غير عامل باشند و يا به نوعي مطالعات توجيهي پدافند غير عامل براي آن ها صورت پذيرد.

وي تاكيد كرد: التزام به اين قوانين منجر به جلوگيري از بروز و يا كاهش خسارات احتمالي ناشي از تهديدات سخت، نيمه سخت و نرم دشمنان خواهد شد.

وي از پدافند غير عامل به عنوان معقول ترين و صلح آميز ترين روش دفاعي ياد و اضافه كرد: موضوع پدافند غير عامل با هدف ارتقاي پايداري ملي و صيانت از امنيت ملي نه تنها در ايران بلكه در تمامي كشور ها مورد توجه است.

جانشين رئيس شوراي پدافند غير عامل خراسان رضوي گفت: در جمهوري اسلامي ايران اقدامات پدافند غير عامل با رويكرد ديني و اسلامي انجام مي شود.

غفاري از برنامه ريزي براي آموزش ديدن اعضاي شوراي اداري شهرستان ها خبر داد و گفت:دراين راستا براي تعداد هزار و 831 نفر، 38 هزار و 451 نفر ساعت آموزش در نظر گرفته شده است.

وي ياد آور شد: پيش از اين مديران دستگاههاي اجرايي، فرمانداران، بخشداران، شهرداران و كارشناسان، آموزش هاي لازم را فراگرفته اند.

معاون سياسي امنيتي خراسان رضوي خاطرنشان كرد: طي سه سال گذشته چهار هزار و 291 نفر از افراد مذكور در قالب 39 هزار و 909 نفر ساعت، آموزش هاي پدافند غير عامل را ديده اند.

غفاري ياد آور شد: سه هزار و 50 نفر با 23 هزار و 450 نفر ساعت نيز از طريق برگزاري همايش و سمينار هاي آموزشي، با مباحث اين حوزه آشنا شده اند.

به گفته وي در مدت ياد شده سه هزار و  75نفر ساعت مانور پدافند غير عامل برگزار شده است . /س

برچسب ها: پدافند ، غیرعامل ، دفاع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.