پورمحمدي در دانشگاه شريف:

بايد خود را در تغيير مسير تاريخ به اثبات برسانيم

رئيس بازرسي کل کشور با بيان اينکه دنيا در حال تغيير است و بايد خود را در اين تغيير مسير به اثبات برسانيم، گفت: آمريکا و متحدانش به عنوان يک قطب در حال خط دهي به ساير کشورها هستند و قطب مقابل آنها ايران است که بايد نقش تعيين کننده‌اي را در خنثي‌سازي فعاليت‌هاي غرب از خود ايفا کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه  خبرنگاران مصطفي پورمحمدي رئيس بازرسي کل کشور در نشست سالانه اتحاديه انجمن اسلامي مستقل که در دانشگاه صنعتي شريف در حال برگزاري است، با بيان يک خاطره از انجمن مستقل گفت: در زمان اوج پيروزي دوم خرداد 76 بود که فضاي دانشجويي سمت و سويي خاصي داشت و در آن زمان بود که انجمن اسلامي با اضافه کردن پسوند مستقل خود را از ديگر انجمن‌هاي اسلامي که فقط به اسم اسلامي بودند جدا ساخت و اين حاوي يک پيام بود که اين تشکل دانشجويي زير نفوذ کسي نيست و کاملا دانشجويي است.

وي افزود: من در آن زمان مسئول سياسي اجتماعي دفتر مقام معظم رهبري بودم و فضاي دانشجويي را به طور  کامل رصد مي کردم و شاهد رشد قابل توجهي در فعاليت‌هاي دانشجويي بودم.

پور محمدي با اشاره به شعار اتحاديه انجمن اسلامي در نشست امسال گفت: مسئله‌اي که حائز اهميت است و رهبري به آن تاکيد فراوان دارد، پيچ تاريخي است و  با توجه به اينکه دنيا در حال تغيير است بايد با رويکردها، خود را در اين تغيير مسير به اثبات برسانيم.

وي افزود: آمريکا و متحدانش به عنوان يک قطب در حال خط دهي به ساير کشورها هستند و قطب مقابل آنها ايران است که بايد نقش تعيين  کننده‌اي را در خنثي‌سازي فعاليت‌هاي غرب از خود ايفا کند.

رئيس بازرسي کل کشور در ادامه خاطر نشان کرد: ايران مي‌تواند به عنوان يک عضو تعيين کننده اين تحول جهاني را به نفع خود متمايل کند و همين طور به عنوان يک راهنماي جامعه بشري ايفاي نقش کند.

وي نخبگان جهاني را قوي‌ترين بازيگران اين عرصه عنوان کرد و تصريح کرد: نخبگان به عنوان قوي‌ترين عناصر اين تحول پيشتازند. چرا که دنياي تحول يک ذهنيت شفاف مي‌خواهد.

پور محمدي ادامه داد: آنچه که انقلاب اسلامي را تثبيت کرد نقش نخبگان جوان در ابتداي انقلاب بود که توانستند فضاي سازندگي قوي را در کشور ايجاد کنند و به عنوان موتور محرک تثبيت انقلاب ايفاي نقش کردند.

وي در ادامه توضيح داد: اگر نخبگان جوان با فرهيختگي و خلق ايده‌هاي جديد به همراه احساسات و انگيزه و همينطور خلوص نيت به جلو حرکت کنند مي توان به اهداف عالي خود در انقلاب رسيد.

پور محمدي با اشاره به اينکه اگر کشور سه عنصر تفکر، عمل و اخلاص را در اختيار داشته باشد مي‌تواند آينده را در اختيار خود بگيرد، گفت: نخبگان جوان انقلابي حامل اين سه رکن اساسي هستند که مهمترين سرمايه رهبر و کشور همين موضوع است که بتوان پيچ تاريخي را به نفع انسانيت،‌ انقلاب و جامعه اسلامي رقم زد.
انتهاي پيام/ر

برچسب ها: نشست ، مستقل ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار