حجت الاسلام محمديان در دانشگاه شريف:

رسالت عمده دانشجويان انعکاس پيام انقلاب اسلامي به دنيا است

رئيس نهاد نمايندگي در دانشگاه‌ها گفت: دشمن فکر مي‌کرد با تحريم‌ها کار جمهوري اسلامي ايران تمام مي‌شود، اما در اوج تحريم‌ها با حضور 120 کشور دنيا در ايران از جمله الطاف الهي است و ما براي رسيدن به آرمان‌هاي اسلامي از هيچ گونه مقاومتي دست بر نمي‌داريم.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران،‌ حجت الاسلام محمديان رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها در نشست ساليانه اتحاديه انجمن مستقل دانشگاه‌هاي سراسر کشور به بررسي ويژگي آرمان‌گرايي در جنبش‌ها و حرکت‌هاي دانشجويي اشاره کرد و اظهارداشت: تشکل‌هاي دانشجويي علاوه بر آنکه مجموعه‌هايي شاداب و پويا محسوب مي‌شوند از عنصر جواني برخوردارند و بنابراين آرمان‌گرايي در آنان چند برابر است.

وي با اشاره به فرمايشات و توصيه‌هاي رهبر معظم انقلاب به دانشجويان مبني بر رعايت آرمان‌گرايي در عملکردهايشان و عدم منافات آرمان‌گرايي با واقع گرايي گفت: آرمان گرايي عين واقعيت است و بايد واقعيت‌ها را با توجه به مصلحت انديشي در نظر گرفت و براي رسيدن به آرمان‌ها تلاش و کوشش کرد.

حجت الاسلام محمديان با طرح اين پرسش که جوامع مسلمان و غيرمسلمان چه آرمان‌هاي مشترکي دارند، به بروز آرمان‌ها در زمان انقلاب اشاره کرد و افزود: کارايي اصلي آرمان‌ها اين است که توده‌ها را به حرکت وادارد و حضورشان را در عرصه اجتماع موثر کند.

نماينده نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها با مروري بر آرمان‌هاي مشترک در بين جوامع مسلمان و غيرمسلمان اظهار داشت: استقلال، آزادي و عدالت از جمله آرمان‌هايي هستند که تبع انسان فارغ از تقيّد به دين به آن اذعان داشته و فطرت انسان اجازه نمي‌دهد که زير بار زور برود و اين امري است که در حرکت‌ها و آرمان‌هاي اجتماعي جوامع مسلمان و غير مسلمان مشترک است.

وي در ادامه اضافه کرد: برقراري مساوات بين همه اقشار جامعه، صلح،‌ دموکراسي،‌ احترام به مردم در قانون‌گذاري، قضا و حقوق شهروندي، تامين رفاه، خدمت‌رساني به مردم، حمايت از محيط زيست از جمله آرمان‌هاي انساني است که در بين جوامع مسلمان و غير مسلمان مشترک است.

حجت الاسلام محمديان در تبيين خواستگاه آرمان‌ها گفت:‌ چهار عنصر توحيد، معاد، عبوديت و ولايت در شکل گيري حرکت‌هاي دانشجويي  نقش دارند و بر آرمان‌هاي تشکل‌هاي دانشجويي تاثير گذارند.

وي همچنين اقامه قسط و عدل، حمايت از مظلوم و مبارزه با ظلم، کرامت انساني و اخلاق محوري، علم‌گرايي همراه با معرفت افزايي، حفظ نظام اسلام و پايداري از انقلاب اسلامي را از جمله آرمان‌هاي جوامع مسلمان از جلمه ايران دانست و افزود: اگر انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام خميني(ره) به وجود نيامده بود دسترسي کشور به اين آرمان‌ها حتي تا يک درصد نيز ممکن نبود.

حجت الاسلام محمديان برگزاري اجلاس جنبش عدم تعهد را همراه با استقبال تمام کشورها نشانگر آماده بودن اين کشورها براي شنيدن آرمان‌ها و مولفه‌هاي انقلاب اسلامي دانست و افزود: در برهه‌اي که غرب توهمات خود را به دنيا عرضه مي‌کند و تزوير و دروغ ريا رواج دارد، کشورها خود را براي حرف  جديد آماده کردند که اين حرف‌ها را تنها در ايران مي‌توان شنيد.

وي با اشاره به داستان حضرت موسي وساحران تصريح کرد:‌ امروز نيز جايگاه ما مانند داستان حضرت موسي که همه مدعيان بشر هنرهاي خود را مانند ساحرين ارائه کردند و اين عصر را از آن منظر پايان تاريخ مي‌دانند که نه پايان بشر بلکه عرصه روح شدن همه توانايي ها رو  کردن همه ابزارها توسط دشمن است اما آنان بايد بدانند که امروز نوبت اسلام و انقلاب اسلامي است که سحر اين ساحران را بي اثر کند.

وي اضافه کرد: در پاره‌اي از سخنان سران کشورها تطابق و همراهي آنان را با مواضع جمهوري اسلامي ايران ديديم هر چند به نظر من  از همه کشورها پرسيده شود خواهند گفت که خواسته‌هاي آنان نيز همان خواسته‌ها و آرمان‌هاي کشور ايران اسلامي است و به زودي اين اعترافات آغاز خواهد شد.

حجت لاسلام محمديان انقلاب اسلامي ايران را داراي حرف دانست و گفت:‌ آرمان‌هاي مردم ايران از اعتقاد مردم به ولايت نشات مي‌گيرد و در حال فعلي رسالت عمده ما انعکاس پيام آرمان‌هاي انقلاب اسلامي به دنيا است.

نماينده مقام معظم رهبري در دانشگاه ها خطاب به دانشجويان گفت:‌ شما دانشجويان بايد براي دفاع و پاسداري از نظام جمهوري اسلامي ايران سرتان را بالا بگيريد و با اعتماد به نفس از اين آرمان‌ها دفاع کنيد چرا که محوريت و قطب دنيا براي شنيدن پيام آرمان انقلاب اسلامي آماده است و وظيفه شما رساندن اين پيام ها به گوش ديناست.

وي تصريح کرد:‌ دشمن فکر مي کرد با تحريم ها کار جمهوري اسلامي ايران تمام مي‌شود اما در اوج تحريم ها با حضور 120 کشور دنيا با اشتياق و علاقه مندي به ايران آمده و اجلاسي اين چنيني را برگزار کرده که اين از جمله الطاف الهي است که در سي سال گذشته نيز امدادهاي غيبي خداوند را ديده ايم  و همانگونه که در شعار اين نشست بر مقاومت براي پيشرفت نيز تاکيد شده است براي رسيدن به آرمان هاي اسلامي از هيچ گونه تلاش ومقاومتي دست بر نمي داريم.

وي در پايان ابراز اميدواري کرد: اميدوارم اين نشست به خوبي برگزار شود تا اجر معنويت، احساس غرور ملي و احساس مسئوليت در برابر آرمان‌هاي انقلاب اسلامي پديدار گشته و ما بتوانيم ثمرات آن را در کشور ببينيم.
انتهاي پيام/ر

برچسب ها: رسالت ، انقلاب ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار