قیمت مسکن در نروژ با رشدی دوباره در ماه ژوئیه به رقمی بی سابقه رسید.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، گزارش های رسمی که روز دوشنبه منتشر شد نشان می دهد که قیمت مسکن در این کشور، حدود 8.1 درصد نسبت به ماه ژوئیه سال گذشته افزایش یافته است. این در حالی است که حقوق سالانه کارکنان در این کشور فقط چهار درصد افزایش یافته است.

این در حالی است که بدهی مردم این کشور به بانک ها نیز در ماه های اخیر شتاب گرفته است. اکنون مقامات اقتصادی اروپا نگرانند که رشد لجام گسیخته بهای مسکن در نروژ به تشکیل حبابی بینجامد که مشکلات اقتصادی متعددی به بار آورد.

با این همه، مقامات نروژ مدعی هستند که رشد بی سابقه قیمت مسکن نشانگر رونق بازار بوده و نشان می دهد که اقتصاد این کشور در مقابل بحرانی که دامنگیر سایر کشورهای اروپایی شده تاحدودی مقاومت کرده است.

 بازار مسکن در نروژ جزو مقروض ترین بازارهای مسکن در جهان است، طوری که نسبت بدهی به درآمد وام گیرندگان در این بازار حدود 200 درصد است. این میزان بدهی دو برابر نسبت بدهی به درآمد در بازار مسکن آلمان است.

در عین حال، صندوق بین المللی پول در گزارشی اعلام کرده است که قیمت مسکن در نروژ بیست درصد بیش از رقم واقعی است و این مساله اقتصاد نروژ را که به گفته این بانک، جزو سالم ترین اقتصادهای موجود در اروپاست، به شدت تهدید می کند.
برچسب ها: مسکن ، نروژ ، افزایش ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار