جشنواره محیط زیست درآموزه های رضوی در فارس برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس  مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: جشنواره منطقه ای محیط زیست درآموزه های رضوی با محوریت استان فارس و با شرکت استانهای اصفهان، فارس، بوشهر، کرمان، هرمزگان، یزد وکهکیلویه و بویر احمد مهر ماه امسال در شهر شیراز برگزار می شود.
حسینعلی ابراهیمی کارنامی افزود: ایجاد حساسیت عمومی در حفظ زیست بوم ها و تنوع زیستی کشور، تاکید بر اهمیت حفظ و حراست از منابع حیاتی زمین به مدد تعالیم دینی ،توسعه فرهنگ محیط زیستی وتنویر افکار عمومی و معرفی ارزشهای تنوع زیستی و زیست بوم ها در تأمین حیات اجتماعی انسان از اهداف مهم برگزاری این جشنواره است.
وی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم و جوامع محلی در حفظ محیط زیست و جلب کانون توجه هنرمندان به ظرفیتها ی محیط زیست در تهیه آثار هنری افزود: کلیه هنرمندان عکاس و فیلمسازان میتوانند در این جشنواره شرکت کنند. جشنواره در دو سطح آماتور و حرفه ای برگزار می شود آثار ارسالی در دو بخش فیلم و عکس الزاماً باید در استانهای فارس، اصفهان ، هرمزگان، کرمان، یزد، بوشهر و کهکیلویه و بویراحمد تولید شده باشد.
ابراهیمی کارنامی افزود: آثار تولید شده در این جشنواره با تأسی از فرهنگ منور رضوی پذیرفته می شود. هر چند حفظ محیط زیست موضوع اصلی برگزاری این جشنواره خواهد بود.
عکاسان و فیلمسازان می توانند در محور های ذیل نیز در این جشنواره شرکت کنند:
نقش تنوع زیستی بر سلامت انسان،الگوی صحیح بهره برداری مطلوب از منابع ( توسعه پایدار)، شناسایی و معرفی تنوع زیستی ( گیاهی و جانوری ) با تأکید بر زیبا شناختی و جلوه های آفرینش،معرفی عوامل تخریب زیست بوم ها ( بیابان زایی ، شکار و صید و چرای بی رویه و ... ) ،ارزیابی تأثیر حضور گونه های نادر و اهمیت زیستی گونه ها در چرخه حیات ،تأثیر تغییرات اقلیمی و رشد جمعیت بر زیست گاه ها و گونه های حیات وحش ( گرمایش جهانی ، ریزگردها و ... )،نقش زیست بوم های طبیعی در شکل گیری تمدن های پیشین،هنر و محیط زیست،آموزش و اخلاق محیط زیستی ،سنگواره ها و سنگ نگاره های محیط زیست ،مشارکت جوامع محلی و مردم در حفظ محیط زیست،انرژی های نو و محیط زیست،نقش عناصر طبیعی در توسعه گردشگری طبیعی، تصاویر زیبا از تنوع زیستی و مناطق بکر طبیعی.
وی همچنین گفت: فراخوان و فرم شرکت در این جشنواره تهیه شده و هنرمندان میتوانند با تهیه آن از واحد آموزش این اداره کل ، در صورت تمایل و داشتن شرایط لازم نسبت به تکمیل و ارسال آثار و فرم مربوطه تا تاریخ 20 شهریور ماه به آدرس شیراز، خیابان فلسطین ،نبش اردیبهشت اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس اقدام کنند./س

برچسب ها: جشنواره ، زیست ، رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.