در هفته دولت به بهره برداري مي رسد:

734 كيلومتر پروژه هاي زيرساختي و حمل و نقل در كشور

معاون وزير راه وشهرسازي از افتتاح و بهره برداري 734 كيلومتر پروژه زير ساختي در هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، احمد صادقي معاون وزير و مدير عامل شركت ساخت و زيربناهاي حمل و نقل كشور در نشست خبري با خبرنگاران با اشاره به اينكه سال گذشته 1680 كيلومتر مجموعه راه ها و راه آهن افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت، گفت: اين پروژه ها شامل 1278 كيلومتر بزرگراه و راه اصلي، 218 كيلومتر آزاد راه و 164 كيلومتر راه آهن بوده است.

وي افزود: در هفته دولت سال جاري نيز 734 كيلومتر انواع پروژه هاي زير ساختي شامل 694 كيلومتر بزرگراه و راه اصلي، 40 كيلومتر راه آهن با اعتباري بالغ بر 7210 ميليارد ريال به بهره برداري مي رسد.

وي اضافه كرد: اواخر سال گذشته 343 كيلومتر بزرگراه و راه اصلي با اعتباري بالغ بر 2805 ميليارد ريال مورد بهره برداري قرار گرفت.
صادقي تصريح كرد: وزارت راه با حمايت دولت پروژه هاي مهمي را تا قبل از دولت دهم بايد تكميل كند كه اين پروژه ها نقش مهمي در توسعه و گسترش بخش ريلي و جاده اي دارد.

معاون وزير راه و شهرسازي به برخي از اين پروژه ها اشاره كرد و گفت: راه آهن خواف-هرات، راه آهن گرگان به اينچه برون، راه آهن مراغه-اروميه به طول 180  كيلومتر، راه آهن تهران به همدان به طول 270 كيلومتر، راه آهن ملاير به كرمانشاه جزء پروژه هاي زيرساختي در دولت دهم است كه بايد تا پايان اين دولت تكميل و به بهره برداري برسد.

صادقي اضافه كرد: آزاد راه ساوه به همدان به طول 170 كيلومتر، آزاد راه پل زال به انديمشك به طول 52 كيلومتر، قطعات اول و چهارم آزاد راه تهران-شمال، بزرگراه سيرجان به بندرعباس، بزرگراه رشت به آستارا، رودهن به فيروزكوه و كنارگذر غربي تبريز از ديگر پروژه هاي مورد بهره برداري تا پايان دولت دهم هستند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار