دبير سياسي روزنامه رسالت با بيان اينکه اصلاح طلبان، امروز فاقد مشروعيت گفتماني در بين مردم هستند، افزود: جريان اصلاحات، انگيزه‌هايش را با توجه به فتنه سال 88 از دست داده است.

صالح اسكندري در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به چالش‌هاي پيش روي اصلاح طلبان در انتخابات رياست جمهوري سال آينده اظهار داشت: جريان اصلاحات امروز با مشكلات و چالش‌هاي بسياري مواجه است، چرا كه به اجماع رسيدن سران اين جريان براي حضور در انتخابات سال آينده بسيار سخت شده است.

دبيرسياسي روزنامه رسالت با اشاره به واقعياتي كه امروز در مورد اصلاح طلبان مطرح است، افزود: اصلاح طلبان دچار مشكلات عديده گفتماني و سازماني هستند چرا كه عمدتا شبكه‌هاي مالي آنها طي چند سال اخير قطع شده و از طرف ديگر اين جريان، امروز فاقد مشروعيت گفتماني در بين مردم است.

اسكندري در ادامه با اشاره به اتفاقات پس از انتخابات سال 88 افزود: به دنبال اتفاقاتي كه در سال 88 و بعد از انتخابات آن سال رخ داد، با نوعي بي اعتمادي مردم به رهبران و سران جريان اصلاحات رو به رو هستيم.

دبيرسياسي روزنامه رسالت تصريح كرد: در گذشته اذعان مي‌شد كه جريان اصلاحات يك جنبش بي‌سر است، اما امروز مي‌توان گفت نه تنها سري در اين جريان وجود ندارد بلكه حتي پايگاه و بدنه اجتماعي آن نيز فرو ريخته است، لذا امروز شاهد يك شكاف جدي بين سران سياسي اين جريان هستيم.

اسكندري در پاسخ به اين سوال که آيا جريان اصلاحات توانايي و ظرفيت لازم براي حضور در انتخابات بعدي را دارد، افزود: اين جريان توانايي ورود در رقابت‌هاي انتخاباتي را ندارد و نظام نيز براي آنها فرش قرمز پهن نكرده است، لذا افرادي هم كه تا امروز تمايل خود را براي ورود به انتخابات سال آينده ابراز کرده‌اند توان رأي آوري را نخواهند داشت.

دبيرسياسي روزنامه رسالت با اشاره به گمانه زني‌هاي انجام شده در مورد بازيگران اصلي انتخابات رياست جمهوري سال آينده خاطرنشان كرد: بازيگران اصلي انتخابات بعدي، همان رقباي انتخاباتي مجلس نهم هستند، چرا كه تصور نمي‌شود مردم روي خوشي به جريان اصلاحات نشان دهند و به سادگي قضاياي فتنه سال 88 و اجحاف‌هايي كه برخي از سران اين جريان عليه نظام و مردم انجام دادند را فرموش كنند.

انتهاي پيام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار