فرماندار گیلانغرب گفت: مهر ماه امسال (هفته دفاع مقدس) این شهرستان میزبان برگزاری جشنواره فیلم مقاومت است.

به گزارش از خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

'اردشیر رستمی' گفت : این جشنواره بطور همزمان در مراكز استانها و 60 شهر مرزی كشور از جمله گیلانغرب با رویكرد انقلاب و دفاع مقدس به منظور بزرگداشت هشت سال حماسه پرافتخار ملت غیور ایران و بویژه مردم حماسه ساز دومین شهر مقاوم كشور برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را ارج گذاری بر ارزش ها و میراث گرانقدر مقاومت ملت قدرشناس كشور و همچنین حركت های ضد استعماری و ضد استكباری ملل آزادیخواه جهان بویژه ملت های مسلمان منطقه در ایام هفته دفاع مقدس اعلام كرد.

رستمی رویكرد فرهنگ مقاومت، حماسه و شهادت را از ابعاد و زوایای این جشنواره دانست و اضافه كرد: همه اقشار جامعه بخصوص جوانان و نوجوانان مخاطب این برنامه هستند لذا این اقدام بهترین فرصت برای تبیین ارزش هاست.

وی گفت: جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در قالب پخش های مختلف فیلم سینمایی، كوتاه، مستند، ویدیویی و چشم انداز سینمای مقاومت ایران برگزار می شود.

رستمی افزود: این جشنواره با توجه به اهمیت موضوع دفاع مقدس و نقش و جایگاه شهروندان مناطق مرزی و محروم و همراهی مجدانه آنها در طول هشت سال دفاع مقدس و پاسداری از مرز و بوم ایران اسلامی و نگاه ارجاعی به خاطرات و لحظات به یادماندنی دوران حماسه و افتخار دفاع مقدس و تبیین فرهنگ مقاومت برای نسل جوان این مناطق طراحی شده است.

فرماندار گیلانغرب گفت: دو سالن آمفی تئاتر ارشاد و تربیت اداره‌ آموزش و پرورش این شهرستان با ظرفیت 550 نفر برای اكران فیلم های سینمای با موضوع دفاع مقدس در این جشنواره به مدت دو روز در نظر گرفته شده است.

گیلانغرب در دوران دفاع مقدس از جمله شهرستانهای پیشرو در دفاع از مرزهای كشورمان بود كه مقاومت بیادماندنی مردم این شهرستان در چهارم مهر ماه سال 59 و نقش ارزشمند مرزداران این دیار در هشت سال دفاع مقدس با تقدیم 750 شهید، دو هزار و 250 جانباز و 141 آزاده باعث شد تا رهبر معظم انقلاب گیلانغرب را بعنوان دومین شهر مقاوم كشور نامگذاری كنند./س


برچسب ها: کرمانشاه ، جشنواره ، فیلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.