انجمن اسلامي مستقل دانشگاه تهران در انتقاد از برخي ازعملکردهاي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در برخورد با برخي افراد در عرصه سينما بيانيه‌اي صادر کرد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، انجمن اسلامي مستقل دانشجويان دانشگاه تهران خطاب به سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خواستار برخورد سریع و قانونی با برخي از هنجارشکنی‌ها در عرصه سينما شد و در اين ارتباط بيانيه‌اي را منتشر کرد.

متن بيانيه بدين شرح است:

به نام خدا

توهین به نیروهای ارزشی در عرصه‌های مختلف هنر، به ویژه عرصه بازیگری گرچه در گذشته نیز وجود داشت که بیشتر از سوی عناصر خارج نشین دنبال می‌شد، اما اخیراً شکل تازه‌ای به خود گرفته است و توسط عناصر داخلی، که اتفاقاً خود را هنرمند و اهل هنر نیز می‌نامند، دنبال می‌شود. توهین به یکی از بازیگران فیلم قلاده‌های طلا از سوی یک کارگردان و یک بازیگر که سابقه درخشانی هم در خوش خدمتی و نوکري اصحاب فتنه را در کارنامه خود دارند، از همین دست اقدامات است.

انقلاب اسلامی ایران با برخورد مقتدرانه خود با سران این جریان ضد دین و ضد ارزش و نه این پاد‌وهای ناچیز به صراحت اعلام کرده است که سیما و سینمای جمهوری اسلامی احتیاجی به این خود فروختگان غرب نما ندارد، کسانی که برای جلب نظر آمریکا و اسرائیل حاضر به نابودی کشورخود شدند و در ایام فتنه ملتمسانه خواستار حمله نظامی آمریکا به ایران بودند و ازهیچ عملی، حتی خود فروشی و  تن فروشی نیز فروگذار نکردند.

از وابستگان به بیگانگان انتظاری جز این خباثت‌ها نمی‌رود، اما چیزی که بیش از مایه تأسف، وغیر قابل پذیرش است، رفتار وعملکرد مسئولان حوزه فرهنگ و هنر در برخورد با این اعمال است.متأسفانه امروز در اثرعملکرد ضعیف آقایان در وزارت فرهنگ، هر کسی به خود جرئت می‌دهد که هر توهینی به هر شخصی که کوچک‌ترین حضوری در فیلم‌های ارزشی داشته، بکند و نه تنها هیچگونه برخوردی با وی صورت نمی‌گیرد، بلکه در جشنواره‌های مختلف جوایز متعددی نیز به جهت خدمات شایان! این افراد به سینمای کشور، داده می‌شود!

گویا برخی از مسئولان ترس دارند که خدای نکرده در اثر برخورد با اوباشِ سینما، از سوی رسانه‌های ضد انقلاب لقب تندرو! بگیرند، و یا احیاناً از مصدر مدیریتی خود برکنارشوند!

ما انقلاب نکردیم که وطن‌فروشان، خودفروشان و تن‌فروشان در سینمای کشورمان جولان دهند و برخی مسئولان هم با آن‌ها مدارا کنند، بلکه به فرموده رهبرمان، سینما باید در خدمت انقلاب و در جهت ترویج شعائر دینی و انقلابی باشد. گذر زمان نشان داده که هرکسی بخواهد در جهت با ضدیت با ارزش‌های دینی این ملت فعالیت کند، بر اثر صلابت و اقتدار نظام اسلامی، به زباله دان تاریخ خواهد پیوست.

جناب آقای دکتر حسینی، وزیر محترم فرهنگ وارشاد اسلامی، ما اعضای انجمن اسلامی دانشجویان مستقل با حمایت از عناصر ارزشی در تمامی عرصه‌های فرهنگ و هنر، اعلام می‌کنیم که از مسئولان این حوزه انتظار برخورد سریع و قانونی با این هنجار شکنی‌ها را داریم و با صراحت بیان می‌کنیم که در صورت عدم رسیدگی صحیح به این خواست‌های جنبش دانشجویی، به صورت قاطع به وظایف شرعی و قانونی خود عمل خواهیم کرد.

والعاقبة للمتقین
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران

انتهاي پيام/ش3

برچسب ها: مستقل ، ارشاد ، تهران ، بیانیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار