57 درصد از انجیرستان های ایران در استهبان

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس رییس سازمان جهاد كشاورزی فارس گفت: انجیرستان های استهبان برای گذر از مشكلات ، مبارزه با عوارض خشكسالی ها و توسعه و پایداری ، نگاه ویژه مسوولان و دولتمردان را می طلبد.
خرد افزود: اقتصاد و معیشت مردم استهبان بر پایه تولید انجیراست و این موضوع باید مد نظر مسوولان ، كارشناسان و دولتمردان باشد.
وی افزود: انجیر در 14 كشور جهان در وسعت 420 هزار هكتار تولید می شود كه 51 هزار هكتار آن در ایران ، 42 هزار هكتار از این میزان در فارس و 57 درصد از آنها در استهبان است.
خرد با بیان اینکه كیفیت انجیر استهبان درایران و درجهان كم نظیر است ، در سال های پر باران 18 هزار تن و در سال های كم باران شش هزار تن انجیر دراین منطقه تولید می شود افزود: بیش از 40 درصد انجیر استهبان به كشورهای هنگ كنگ ، كره ، چین ، ژاپن ، فرانسه ، كشورهای حاشیه خلیج فارس و كشورهای شمالی دریای خزر صادر می شود.
به گفته وی ، در این منطقه دو میلیون و 200 اصله درخت انجیر دیم بدون هیچ گونه ادوات و امكانات آبیاری و به صورت ارگانیك در عرصه طبیعت غرس و حفظ شده است.
رییس سازمان جهاد كشاورزی فارس گفت: ایجاد صنایع تبدیلی و فراوری ، تخصیص اعتبارات خشكسالی برای حفظ و توسعه باغ ها و تخصیص اعتبار برای پژوهش در زمینه های مختلف این محصول می تواند ، راهگشا باشد./ب

برچسب ها: انجیرستان ، استهبان ، دیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.