معاون وزير صنعت با بيان اينكه كمبود برخي قطعات وارداتي عامل كاهش توليد خودرو و افزايش قيمت شده گفت: براي رفع اين مشكل پيش بيني شده قطعات پژو از آذرماه از طريق ديگر منابع تامين شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محسن صالحي نيا امروز در نشست خبري در پاسخ به اين سوال كه علت اختلاف قيمت زياد در كارخانه و بازار در اكثر خودروهاي توليدي اظهار داشت: برخي محدوديت هاي عرضه قطعات وارداتي و شرايط ارزي سبب كاهش توليد خودرو شده كه اين امر كاهش عرضه و ايجاد اختلاف قيمت بين بازار و كارخانه را به همراه داشته است.

وي ادامه داد: از چند ماه پيش در پي قطع ارتباط شركت پژو وقفه اي در توليد محصولات پژو در ايران خودرو به وجود آمد.

صالحي نيا با اشاره به اينكه در اين شرايط 2 راهكار توقف توليد پژو206 يا جايگزيني روش هاي ديگر براي تامين قطعات باقي مي ماند افزود: شركت ايران خودرو طي اين مدت سعي داشته اين محدوديت ها را در وهله اول با عرضه و توليد انبوه خودروي ملي رانا و همچنين تامين قطعات پژو از ديگر منابع جبران كند.

معاون وزير صنعت تصريح كرد: در همين راستا مقرر شده براي جبران كاهش توليد 206، تامين قطعات وارداتي كه امكان ساخت آن در داخل وجود ندارد از آذرماه سالجاري از طريق ديگر منابع مستقل از شركت پژو انجام گيرد.

وي اظهار داشت: بهترين راهكار براي ايجاد تعادل در قيمت ها و كاهش اختلاف قيمتي بازار و كارخانه افزايش توليد محصولات است و در راستاي همين امر تمهيداتي براي رفع محدوديت هاي موجود در توليد كه از مهمترين آن تامين مالي است اخذ شده است.

وي همچنين در خصوص درخواست افزايش قيمت شركت هاي خودروساز تصريح كرد: اين شركت ها مدارك خود را در خصوص افزايش هزينه براساس ميزان ارز وري به سازمان حمايت ارسال كردند و اين سازمان در حال بررسي درخواست ها با توجه به شرايط كنوني توليد است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار