نویسنده در مقاله حاضر خبر از معامله ای پنهانی بین رژیم صهیونیستی و آمریکا بر سر حمله به ایران می دهد معامله ای که در این مقاله از آن با آب و تاب یاد شده است توافق اسرائیل و آمریکا بر سر حمله به ایران بعد از انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از گلوبال ريسرچ، بدون توجه به درستی یا نادرستی چنین معامله ای، چیزی که نویسنده از آن غافل شده است ، این است که آیا اسرائیل واقعاٌ جرات حمله به ایران را دارد ؟ سوالی که شاید اسرائیلی ها بهتر از هر کس دیگری جوابش را می دانند. 
 
باراک اوباما فکر می کند اگر اسرائیل قصد حمله به ایران را داشته باشد ، اگر این کار را بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انجام دهد، برای او خیلی بهتر است . فکر کنید ، اگر همین الان اسرائیل به ایران حمله کند، بیشترین نفع را جمهوریخواهان افراطی خواهند برد . اگر این حمله صورت بگیرد منابع مستقل و لیبرال خواهند گفت ، اوباما کسی است که نتوانست جلوی وقوع یک جنگ را درخاورمیانه بگیرد.
 
اگر اوباما از این حمله ناگهانی اسرائیل حمایت کند چهره صلح طلب اوباما به شدت مخدوش خواهد شد و باعث دلسردی هواداران صلح جوی وی می شود و از همه مهمتر به شدت آرای وی را در انتخابات کاهش خواهد داد . اگر هم از این حمله حمایت نکند، رای خیل عظیم یهودیان بویژه یهودیان ایالت فلوریدا را از دست خواهد داد . در هرصورت حمله احتمالی اسرائیل به ایران اگر الان اتفاق بیافتد یک بازی باخت باخت برای اوباما خواهد بود . به همین خاطر دستگاه اوباما در حال منصرف کردن اسرائیل برای عدم حمله به ایران است . او می خواهد این حمله اگر مي خواهد اتفاق بيافتد، بعد از انتخابات اتفاق بیافتد . با توجه به همه این مسائل و همچنین گزارش های مختلف از رسانه ها ، انجام این معامله بین اوباما و اسراییل درحال وقوع است . اوباما درحال متقاعد کردن افکار عمومی در مورد این موضوع است که ایران خطوط قرمز را زیر پا گذاشته و آمریکا چاره ای جز برخورد با این کشور را ندارد.
 
به همین خاطر آمریکا مجبور است بمب به اسرائیل بدهد !! سوال اینجاست که آیا اوباما با موضوع جنگ در خاورمیانه سیاست بازی می کند ؟ البته که جواب مثبت است . اوباما می خواهد برای بار دوم رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا شود و برای رسیدن به این هدف با هر چیزی بازی می کند.
 
اسرائیلی ها هم اصلاً دوست ندارند بدون حمایت و پشتیبانی آمریکا وارد جنگ با ایران شوند. اسرائیل فکر می کند زمان برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک قدرت هسته ای رو به اتمام است . اما خیلی خوب می داند که متقاعد کردن جامعه جهانی برای حمله به ایران بدون حمایت آمریکا ، بسیار سخت است.
 
اما به نظر می رسد هر دو طرف اسرائیلی و آمریکائی دیگر می دانندچه کار کنند. همانطور که گفته شد آنها می خواهند تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا صبر کنند.
 
فاکس نیوز می نویسد : "مقامات اسرائیلی اذعان کرده اند که با دولت اوباما بر سر فعاليت هسته ای ایران در حال گفتگو هستند . مقامات اسرائیلی گفته اند که در بحث و گفتگوی بسیار نزدیک با آمریکائی ها ، بر سر نحوه با برنامه هسته ای ایران هستند . آنها به دنبال یافتن راه حلی برای کاهش تنش ها بین دو متحد قدیمی که بر سر قصد حمله اسرائیل به ایران پیش آمده است ، هستند."
 
"این گفتگوها شامل متقاعد کردن اوباما برای گرفتن چهره ای محکمتر و خشن تر در برابر ایران نیز می شود. "
 
اما از منابع آمریکائی چیزی در مورد جزییات این گفتگوها منتشر نشده است . اما یک منبع اسرائیلی می گوید : " شاید آمریکا ، اسرائیل را به سیستم MOP یا بمب های نفوذ کننده پیشرفته که قابلیت نفوذ در اعماق زمین را دارند ، مجهز نمایند . این بمبها می توانند تا 20 متری عمق زمین فرو روند" . این خبری بود که روزنامه اسرائیلی "معاریو" نوشته بود. "اینها بخشی از توافق 2 هم پیمان بر سر نحوه برخورد با برنامه هسته ای ایران است که البته شامل تحویل جت های جنگی هم می شود."
 
" این جت ها می توانند تاسیسات هسته ای ایران را در دسترس اسرائیل قرار دهند .با موافقت آمریکا برای تحویل این سلاح ها ، نخست وزیر اسراییل بنیامین نتانیاهو هم موافقت کرده است تا حمله به ایران را به بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موکول نماید . چون اوباما می ترسد این حمله به وجهه وی آسیب برساند و مانع پیروزی وی در این رقابت سخت بشود.
 
بمب های نفوذ کننده جدیدی که از آنها صحبت می شود هیچ شباهتی به بمب های قبلی ندارند . وایرد آرتیکل می نویسد: " این بمبها به هر حکومت سرسختی نشان میدهد که نمی تواند سلاح های شیمیایی ، میکروبی و هسته ای خود را از دید نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا مخفی کند". خبر می رسد که نیروی هوایی آمریکا 200 میلیون دلار صرف ساخت و گسترش این بمبها کرده است.
 
اینها همه خبر از این دارند که فشار مقامات اسراییلی به اوباما برای گرفتن چهره ای محکم و خشن تر در برابر ایران جواب داده است.
 
تلگراف گزارش می دهد که اوباما خیلی کوتاه از "خطوط قرمزی" خبر داده است که با گذشتن ایران از آنها، باعث حمله آمریکا به این کشور خواهد شد.
 
اما نکته اینجاست که انگار قرار نیست هیچ کدام از این خطوط قرمز تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یعنی تا نوامبر ، توسط ایران نقض شوند . چون آمریکا و اسرائیل اینطور می خواهند . بعد از انتخابات ریاست جمهوری به یکباره همه خطوط قرمز توسط ایران نقض خواهد شد . به همین سادگی..
 
اوباما یک حیوان سیاسی است و کاری را انجام می دهد که به نفع سیاست هایش باشد.
 
اما نکته اصلی اینجاست که در مورد این معامله بین اسراییل و آمریکا چیزی در رسانه های آمریکایی نمی بینید.
 
این به آن علت است که رسانه های آمریکائی چیزهای مهمتری برای پوشش دادن دارندو وقت ندارند به چیزهای کم اهمیتی مثل مسئله اسرائیل و ایران بپردازند .
 
مسائلی مثل :
 
-         میشل اوباما در جشن ها چه لباسی می پوشد ؟
 
-         وقتی وسائل تمرین به آدم دروغ می گویند..
 
-         جدایی هایدی و سیل ، پرسروصداترین طلاق در هالیود....
 
-         آیا اپل برای آی فون 5 آماده است ؟
 
-         آیا شاهزاده هری بعد از رسوایی جدیدش ، آماده نشان دادن خود است ؟
 
رسانه های آمریکائی چیزهایی را به عنوان اخبار به خورد مردم می دهند و مردم هم آنها را قبول می کنند. از آنجا که رسانه های آمریکائی در اختیار شرکت هایی با قدرت و پول و اختیارات زیاد هستند ، کنترل اخباری که به دست مردم می رسد، چندان هم سخت نخواهد بود .    
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار