سگها زودتر به داد زیر آور مانده ها می رسند؛

سگهايي که ناجی جان انسانند

حادثه خبر نمی کند، این شعارو شاید بارها از زبان مردم کوچه و بازار شنیده باشید...

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران ، حادثه هایی همچون سیل، زلزله، خبر نمی دهند و ممکن است شهر و کشوری را با خاک یکسان کند. مانند زلزله ای که در 5 دی ماه 82 بم را لرزاند و متاسفانه بسیاری از هموطنان جان خود را در این زلزله خانمان سوز از دست دادند و بسیاری از خانواده ها هنوز که هنوزه داغدار فرزند و مادر و پدر خود هستند.

اما خوشبختانه سازمان امداد و نجات هلال احمر با اقدامات پیشگیرانه و هوشمندانه راه حلی برای پیدا کردن این اجساد پیدا کردند راه حلی که شاید بهتر بتوانند اجساد را از زیر خاک بیرون کشد. این راه حل سگهای جستجو گر است سگهایی که در این زمینه آموزش دیدند و در زمان حادثه اعزام می شود.

تیموری سرپرست اداره مرکز آموزش سگهای تجسس هلال احمر به خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: آموزش توله سگهای جستجو گر از 1 تا 1/5 سالگی است و طول عمر آنها همچنین 12 تا 14 سال است.

وی در ادامه از انسانهایی که در حوادثی مانند سیل و زلزله که در زیر آوار ماندند خبر داد و گفت: سگهای جستجو گر افرادی که تازه در زیر آوار ماندند بهتر می توانند پیدا کنند چون بوی این گونه افراد را بهتر می توانند استشمام کنند.

تیموری خاطر نشان کرد: در کل استانها 62 سگ زنده یاب است که معمولا هر استان دو سگ زنده یاب دارد که معمولا در حادثه هایی که احتیاج به این سگهاست، سگهایی از سوی هلال احمر اعزام می شود.

امیدواریم تعداد این سگهای زنده یاب در هر استان بیشتر شود آمار و سیل و زلزله نیز به مراتب کمتر شود تا شاهد از بین رفتن هموطنان نباشیم./ل
 گزارش از سحرآرام

برچسب ها: سگها ، حوادث ، تیموری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار