مشهد/آيت الله سيدان:

تعظيم شعائر نشانه تقوای دل و ارتباط خاص با خداوند است

آيت الله سيدان در ديدار با اعضای ستاد مردمی برگزاری مراسم سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) بيان كرد: تعظيم شعائر نشانه تقوای دل و ارتباط خاص با خداوند است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، آيت الله سيد جعفر سيدان از علماي مشهد در ديدار با اعضای ستاد مردمي برگزاري مراسم سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) گفت: مهمترين و روشن ترين مصداق تعظيم شعائر برگزاري مراسم هاي وفات ، شهادت ها وولادت های ائمه اطهار(ع) است و اين تقوای جمعي و تقوای دل در مشهد به دليل همجواری با حضرت ثامن الائمه(ع) نمود و ظهور بيشتري باید داشته باشد.

وی تصريح كرد: همه ما معتقديم تنها منبع هدايت و رستگاري در همه شئون مادي و معنوي، فردي و اجتماعي مكتب اهل بيت(ع) است.

آيت الله سيدان اظهار کرد: مقام معظم رهبري و آيت الله عظمي وحيد خراسانی چندين سال است كه تاكيد بر تعظيم شعائر دارند و اهميت آن براي همه روشن و علاقمند به برگزاري اين مراسمات به نحو احسن هستند.

وی در ادامه به مسئولان اجرايي ستاد سفارش كرد که با در نظر گرفتن برنامه هاي مناسب مداحي، سخنراني و مسائل فرهنگي با توجه به مدت زمان كوتاه آغاز حركت و رسيدن به حرم مطهر، تحولی در افرادی كه در این مراسم حضور پيدا كردند به وجود آيد و انعكاس اين تحول در رفتارها بروز و ظهور داشته باشد.

آيت الله سيدان عنوان كرد: برپايی مراسم بزرگ عزای امام صادق(ع) به دليل ارتباط اين امام با حوزه های علميه و بهره برداري از مكتب، بيانات و آثار ايشان حتي از تعظيم شعائر در روز عاشورا و بقيه معصومين عليهم السلام مهمتر است.

استاد درس خارج حوزه علمیه مشهد تاكيد كرد: با برنامه ريزی دقيق و تبليغ مناسب ، اين مراسم مي تواند با هماهنگي كامل برگزار شود و دسته هاي عزاداري و مدارس علميه كه در روز شهادت امام صادق(ع) در سال های قبل برنامه های پراكنده داشتند به اين اجتماع عظيم ملحق شوند. /ب

برچسب ها: سیدان ، شهادت ، امام صادق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.