1700اثر تاریخی در زنجان شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکززنجان مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با بیان این‌که 95 درصد آثار تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شده است ،گفت: حدود 95 درصد آثار تاریخی زنجان نیز مرمت شده‌اند.

نقی‌زاده محجوب با بيان اين‌كه بیشترین آثار تاریخی زنجان مربوطه به محوطه‌ها و تپه‌های تاریخی است افزود: بیش از 100 بنای تاریخی در استان زنجان وجود دارد که از این تعداد 95 درصد در فهرست آثار ملی ثبت و مرمت شده‌اند.

وی ادامه داد: زنجان با توجه به نزدیکی به مهم‌ترین شاه‌راه‌های ارتباطی عامل ارتباط مناطق شمالی به جنوبی وغرب به شرق است در همین راستا آثار متعدد تاریخی و فرهنگی در خود جا داده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: بر اساس آخرین نتایج شناسایی آثار در سطح استان حدود 1700 اثر تاریخی در پهنه‌های استان زنجان شناسایی شده است که از این تعداد بیش از 700 اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

نقی‌زاده محجوب خاطرنشان کرد: برگزاری همایش‌های ثبت به عنوان یک رویداد فرهنگی مدیریتی در راستای ارائه سیاست‌های سازمان میراث فرهنگی در ارتباط با شیوه حفظ آثار و چارچوب ثبت آنها بسیار مهم بوده است./ع

برچسب ها: شناسایی ، اثر ، تاریخی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.