بيش از هزار تن از کارکنان تشکيلات خودگردان فلسطيني در تحصني در برابر دفاتر سلام فياض نخست وزير اين تشکيلات کاهش قيمت مواد غذايي پايه و بنزين را درخواست کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛‌ دولت فياض نيز در همين زمان در چارچوب شوراي هفتگي وزيران تشکيل جلسه داد.

دولت فلسطيني قرار است درباره تدابيري براي مقابله با افزايش قيمت ها به ويژه قيمت بنزين که در طول دو ماه از شش به هشت شکل( يک يورو و هجده سنت به يک يورو و پنجاه وهفت سنت رسيده است) برنامه هايي را اعلام کند.

بسام زکرنه رئيس اتحاديه کارکنان تشکيلات خودگردان فلسطيني در جمع شرکت کنندگان در اين تحصن اعلام کرد:« درخواست ما کاهش فوري قيمت هاي بنزين است.»
وي گفت:« ما خواستار برکناري خود فياض نيستيم بلکه مي خواهيم سياست اقتصادي خود را کنار گذارد.»

اين مقام سنديکايي فلسطيني با اعلام اينکه توافقنامه اقتصادي اسرائيلي و فلسطيني پاريس از سال هزار ونهصد و نود و نه ، باطل است گفت :« ما از ابومازن ( نام مستعار محمود عباس ) مي خواهيم قيمت خاص بنزين خودمان را اعمال کند و اين قيمت را سي درصد کاهش دهد.»

حسين الشيخ وزير امور شهري تشکيلات خودگردان فلسطين يکشنبه اعلام کرد از طريق وزارت جنگ اسرائيل درخواست گفتگوي مجدد درباره پروتکل پاريس را به سبب اوضاع اقتصادي در کرانه باختري رود اردن ، مطرح کرده است.

 اين پروتکل اقتصادي درباره روابط اقتصادي بين اسرائيل و سازمان آزاديبخش فلسطين که بيست و نه آوريل هزار ونهصد و نود و چهار در پاريس پس از توافقات اسلو ( هزار و نهصد و نود و سه ) امضا شد، آزادي اقتصادي محدودي به فلسطينيان اعطا مي کند.
اين توافقنامه به ويژه واگذاري مجدد عوارضي را که اسرائيل به نفع فلسطينيان مي گيرد ، پيش بيني مي کند و ممنوع مي سازد که قيمت هاي سوخت در منطقه خودگردان فلسطيني بيش از پانزده درصد از قيمت هايي که در اسرائيل اعمال مي شود کمتر باشد.

برچسب ها: فلسطین ، تشکیلات ، تحصن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار