ائتلاف حاکم بر هلند به علت اختلافهای عمیق بر سر تدابیر ریاضتی سقوط کرده و انتخابات زودهنگام امروز ممکن است بازهم به اکثریتی در پارلمان نینجامد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلویزیونی یورونیوز، حزب لیبرال به ریاست "مارک رویت" نتوانست با حزب دموکرات مسیحی ائتلاف خود را حفظ کند. اکنون هلندی ها برای تعیین نمایندگان خود باردیگر به پای صندوق می روند اما به علت به دست نیامدن اکثریت در پارلمان بار دیگر ممکن است شاهد ائتلافهای نامرسوم در این کشور باشیم. حزب لیبرال و حزب کارگر که در نظرسنجیها برابری می کنند، ممکن است با توافق با یکدیگر ائتلاف کنند. این دو حزب هر دو طرفدار اروپا هستند اما این مسئله موجب رضایت بسیاری از هلندی ها نیست.
یکی از تعمیرکنندگان دوچرخه که در نظر دارد به حزب راستگرای افراطی رای دهد می گوید:« آنان در بروکسل هر طور که بخواهند سیاستهای ما را تعیین می کنند. آنان به جای ملتها تصمیم می گیرند و شمار فزاینده ای از کشورها را به عضویت اتحادیه اروپا در می آورند. اما نیمی از این کشورها تقریبا ورشکسته اند و ما مجبوریم برای آنهایی که قادر نیستند قطار را دنبال کنند، دشوار تر کار کنیم.»
حزب راستگرای افراطی «آزادی» به رهبری گرت ویلدرز علنا موضعی ضد اروپایی گرفته است اما حزب چپگرای افراطی نیز با نهادهای اروپایی خصومت دارد.
هرچند احزاب میانه رو در نظرسنجیها نتایج خوبی کسب می کنند، احزاب مخالفت اروپا از جناحهای راست و چپ افراطی ممکن است یک چهارم و حتی یک سوم کرسیهای پارلمان را از آن خود کنند. این احزاب از اتحادیه اروپا بیزارند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار