بانک فرانسوی "بی ان بی باریبا" نیز در همین کمیته انتخاب شده تا موضوعات مالی از طریق این بانک انجام شود و از این طریق نیز حمایت دولت فرانسه اخذ شده است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اگرچه غرب بویژه دولت آمریکا سخت ترین فشارها و تحریم ها را برای جلوگیری از دستیابی ایران به دانش هسته ای را به کار گرفته است اما حامیان غرب در منطقه می توانند به راحتی و با هزینه کردن دلارهای نفتی، مجوز آغاز فعالیت های هسته ای خود را دریافت کنند بدون آنکه فشاری متوجه آنها باشد.

عربستان سعودی یکی از این کشورهاست که مشمول استاندارد دوگانه غرب درباره فعالیتهای هسته ای شده و برای احداث 17 رئاکتور هسته‌ای با هزینه بیش از 100 میلیارد دلار، برنامه ریزی کرده است. حکومت عربستان برای آنکه مخالفتی از سوی آمریکاییها اتفاق نیفتد، یک شرکت آمریکایی را برای مشاوره انتخاب کرده است و به نوعی موافقت این کشور را خریده است.

الغنی ملیباری مشاور و رئیس گروه همکاریهای علمی در شهرک انرژی اتمی و انرژیهای تجدید شونده عربستان به نام "ملک عبد الله" اعلام کرده که این شهرک شرکت آمریکایی "اولیور وایمن" را در کمیته مشاوره ای مأمور بررسی توسعه برنامه هسته ای سعودی برای تولید انرژی برق تعیین کرده است. شهرک ملک عبد الله آوریل سال 2010 تأسیس شده است.

همچنین بانک فرانسوی "بی ان بی باریبا" نیز در همین کمیته انتخاب شده تا موضوعات مالی از طریق این بانک انجام شود و از این طریق نیز حمایت دولت فرانسه اخذ شده است.

عربستان نیز مانند ایران دارای ذخایر عظیم نفتی است اما می داند برای آنکه در آینده با مشکل تامین انرژی مواجه نشود باید برای متنوع کردن منابع انرژیهای جایگزین مانند انرژی اتمی، باد و گرمای درونی زمین تلاش کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار