امير عبداللهيان: طرح موضوع کناره گيري اسد، مذاکره را در نطفه خفه مي‌کند

معاون وزير خارجه ايران گفت: هيچگونه راه حل يک طرفه از جمله کناره گيري بشار اسد را براي حل بحران سوريه مفيد نمي‌دانيم.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه مصري الاهرام، "حسين امير عبداللهيان" معاون وزير خارجه ايران در نشست چهارجانبه‌اي که دو روز پيش براي حل بحران سوريه در مصر برگزار شد، گفت: سفر محمد مرسي رئيس جمهور مصر به ايران، نقطه عطفي در روابط دو کشور بود. 

وي افزود: رئيس جمهور مصر ديدگاه روشني را درمورد تحولات منطقه و جهان مطرح کرد. علاوه بر اين، به نحو دوستانه و برادرانه با احمدي نژاد صحبت و نقطه نظرش را مطرح کرد. 

عبداللهيان ادامه داد: ايران تلاش کرده است بين دولت و مخالفان سوري تشکيل جلسه دهد و در نشست دو روز پيش در قاهره نيز بيان کرديم که اين مذاکره مي‌تواند در قاهره يا پايتخت هر يک از ديگر کشورهاي منطقه برگزار شود. اما به هيچ گونه راه حل يک طرفه يا کناره گيري اسد اعتقاد نداريم. طرح موضوع کناره گيري اسد، مذاکره را در نطفه خفه مي‌کند. آينده سوريه را مردم اين کشور رقم مي‌زنند. ما توافق اوليه کرديم بيانيه منتشر شده در مصر محور گفت و گوها باشد. همچنين درباره اهميت حاکميت و تماميت ارضي سوريه توافق کرديم. نتايج اين نشست به مقامات کشور سوريه ابلاغ خواهد شد و مهم انجام و تداوم مذاکره است و انتظار نمي‌رود بحران اين کشور با برگزاري يک جلسه حل شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار