سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: افول قدرت غرب، نوید دهنده وضعیت جدیدی در جهان و آغاز اضمحلال امپراتوری هاست.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، رامین مهمانپرست روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان گیلان گفت: بحران های بزرگ اقتصادی و اجتماعی شکل گرفته در اروپا و بخش هایی از آمریکا، نتیجه سیاست های غلط کشورهای مدعی اداره جهان است.

وی با اشاره به اهمیت بیداری اسلامی در منطقه حساس خاورمیانه و شمال آفریقا اظهار کرد: خیزش مردم علیه حاکمان دست نشانده غرب و تلاش برای کسب استقلال، بیانگر پایان عمر دیکتاتوری های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه اقدامات هوشیارانه نسبت به تحولات منطقه را در ممانعت از تحقق اهداف غرب برای کندشدن حرکت مردم در بیداری اسلامی مؤثر خواند.

وی ادامه داد: به رغم همه تلاش های غرب، جریان های اسلام گرا در مصر، تونس، لیبی، یمن و بحرین از جایگاه مناسبی برخوردارند.

مهمانپرست به تلاش گروه آمریکایی - صهیونیستی برای ایجاد بحران در جریان مقاومت اشاره و خاطرنشان کرد: اقدامات شوم این جریان برای بحران آفرینی در ایران ناکام مانده و فتنه شکل گرفته در سوریه نیز یکی دیگر از توطئه های این جریان است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه های جریان آمریکایی - صهیونیستی؛ ایجاد درگیری بین کشورهای منطقه و اختلاف افکنی بین شیعیان و اهل سنت است که باید نسبت به این توطئه هوشیار بود و شرایط را به درستی، مدیریت کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور ایجاد تنش بین کشورهای منطقه برای بروز رفتارهای احساسی از سوی مردم را از دیگر اقدامات جریان آمریکایی - صهیونیستی خواند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران گفت: این اجلاس با وجود دسیسه های دشمنان، به عنوان بزرگ ترین اتفاق سیاسی و تاریخی کشور، با موفقیت برگزار شد.

مهمانپرست ضمن حساس خواندن شرایط سیاسی کشورهای مسلمان در وضعیت کنونی، استفاده از همه ظرفیت های موجود و پایبندی به اصول و ارزش ها را مهمترین راهکار عبور از شرایط حساس کنونی خواند.

وی اضافه کرد: اجرای صحیح اصل 44 قانون اساسی، تقویت بخش خصوصی، توسعه صادرات و خدمات فنی - مهندسی و توسعه روابط و مناسبات با دیگر کشورها در خنثی کردن نقشه های دشمنان مؤثر است.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه ادامه داد: گیلان باید از همه ظرفیت ها برای برقراری ارتباط با کشورهای منطقه در جهت ایجاد اشتغال و تکمیل پروژه های نیمه تمام استفاده کند.

وی همچنین بر ضرورت گسترش فعالیت دفتر وزارت امور خارجه در گیلان به منظور توسعه ارتباطات با دیگر کشورها تأکید کرد.

طبق این گزارش، شورای اداری استان گیلان روز پنجشنبه با حضور رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه، رؤسای سازمان ها و مدیران کل دستگاه های اجرایی در سالن اجتماعات استانداری گیلان برگزار شد.

انتهای پیام/

پ2

برچسب ها: مهمانپرست ، غرب ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار