دبير جشنواره بين‌المللي امام رضا(ع) تاكيد كرد: باید دیدگاه ها نسبت به ساختار و موجودیت مساجد تغییر کند مساجد تنها جایگاهی برای ارتباط با خدا و انجام دادان فرایض دینی نسیت بلکه مسجد بهترین پایگاه برای تبيين انديشه اجتماعي سياسي اسلام، مبارزه با مخالفان دین و غلبه بر تهاجم فرهنگی است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، سیدجواد جعفری با اشاره به نقش عبادي مسجد اظهارداشت: مسجد جایگاهی برای رسیدن به ارزش های عالي انساني در قالب دين است.

وي همچنين مسجد را پايگاه تربيت مجاهدين راه حق دانست و گفت: انقلاب اسلامي، كه يك انقلاب جهاني است، منشا مسجدي داشته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوی افزود: مساجد باید به گونه ای باشد مامن نسل جوان شود، و آموزش ها با توجه به نیاز های جامعه و احتیاجات جوانان پیش برود ؛ دقت هر چه بیشتر در امر آموزش باعث می‌شود تا مسجد به جایگاهی تبدیل شود که پاسخگوی به مشکلات مردم و تنها مكان حضور نسل جوان باشد.

وي گفت: امروزه همه چیز در مساجد باید به بهترین وضع ممکن ترتيب داده شود، تا براي نسل نوجذاب شود، زیرا که جوانان سازندگان و سرمایه های آينده نظام اسلامي هستند.

دبير شوراي فرهنگ عمومي خراسان رضوي با توجه به برگزاری دوره آموزشی انديشه هاي آسماني ويژه هنرمندان مسجدی درمشهد ابراز کرد: پیام من به تمامی هنر مندان مسجدی این است که در هر شریطی رابطه خود را با مسجد قطع نکنند زیرا که مسجد جایگاهی برای تجلی دادن وجود آدمی و صیقل دادن ذات انسان می باشد.


برچسب ها: کارکرد ، مسجد ، باید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.