كنفرانس علمی آشنایی با مراقبت آغوشی مادر و نوزاد ' KMC ' در استان زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان كارشناس نوزادان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: آموزش بسته خدمتی مراقبت آغوشی مادر و نوزاد ' KMC ' برای آشنایی پرسنل مامایی و پرستاران شاغل در بخشهای نوزادان بیمارستانهای استان زنجان در سه دوره برگزار شد.

سكاكی افزود: مراقبت آغوشی یا مراقبت كانگرویی، روش خاص مراقبت از شیرخواران كم وزن است و نوعی مراقبت طبیعی، آسان و عاطفی است كه طی آن نوزاد در تماس پوست با پوست بر روی سینه والدین بخصوص مادر، قرار می گیرد.

وی یادآورشد: زمانی كه نوزادی نارس یا كم وزن به دنیا می آید، اغلب برقراری ارتباط بین والدین و نوزاد به تأخیر می افتد و این امر برای والدین نگران كننده است.

كارشناس ارشد مامایی ادامه داد: وجود تجهیزات متعدد در بخش مراقبت ویژه نوزادان مانع بزرگی در برقراری زودرس ارتباط بین نوزاد و والدین است اما امروزه با انجام این روش مراقبت آغوشی این نگرانی ها به میزان قابل توجهی كاهش می یابد.

سكاكی تصریح کرد: این اقدام موجب ارتقا سلامت و بهبود وضعیت نوزادان ازطریق كنترل مؤثرتر دمای بدن، تغذیه با شیر مادر، پیشگیری از عفونت و ایجاد ارتباط نزدیكتر مادر و نوزاد می شود.

وی خاطر نشان کرد: اجرای مراقبت آغوشی مادر و نوزاد، از عوامل مهم در ارزشیابی و امتیاز دهی بخش های مراقبت ویژه و تخصصی نوزادان در بیمارستان ها خواهد شد./س

برچسب ها: کنفرانس ، مراقبت ، آغوشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.