تیم ربایتك دانشگاه آزاد اسلامی واحد 'دهدشت' به سرپرستی 'اصغر صفری دوست 'نایب قهرمان مسابقات رباتیك كشور جام خیام نیشابوری شد.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت دراین زمینه به خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج گفت: تیم رباتیك این دانشگاه توانست با اختلاف یك امتیاز نایب قهرمان مسابقات كشوری جام خیام نیشابوری شود.
'صادق مسعودی' افزود: بیش از 300 تیم رباتیك از سراسر كشور در این دوره از مسابقات حضور داشتند كه تیم رباتیك دانشگاه ازاد دهدشت در بخش 'ربات پرنده' موفق به كسب عنوان نایب قهرمانی این مسابقات شد.
وی بهنام مسعودی، دانیال درخشان، امیرحسین رضایی، میلاد حبیبی و پیمان پدیدار به سرپرستی اصغر صفری دوست را اعضای تیم رباتیك دانشگاه آزاد واحد دهدشت در این دوره از مسابقات عنوان كرد.
سرپرست تیم رباتیك دانشگاه ازاد دهدشت نیز در این زمینه به خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج گفت: توكل به خدا، تلاش شبانه روزی اعضا و همكاری و حمایت های مادی و معنوی معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد دهدشت موجب كسب این موفقیت شد.
اصغر صفری دوست با تشریح جزئیاتی از چگونگی ساخت و طراحی این ربات افزود:این ربات از نوع ( quadrotor) یا چهار ملخه است كه قابلیت عكس برداری و فیلم برداری از حوادث پیش بینی نشده همچون سیل ، زلزله و آتش سوزی را دارد.
نخبه جوان كهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: این ربات همچنین دارای بازوی مكانیكی هوشمند برای حمل و وزن است.
صفری دوست با بیان اینكه در این ربات از كنترل كننده تطبیقی با فیدبك مثبت نیز استفاده شده است افزود: این ربات ضمن اینكه مجهز به دوربین های آن لاین است، قابلیت پردازش تصاویر به روش های مختلف نیز دارد.
این دارنده مدال برنده مدال طلای المپیاد جهانی آنالیز و طراحی مدارات دیجیتال پیشرفته دركشور سویس گفت: این ربات به دلیل استفاده از درایورهای كه توسط تیم سازنده طراحی و ساخته شده از سرعت بسیار بالایی برخوردار است و كنترل كننده و IMU این ربات به طور كامل دست‌ساز و طراحی شده توسط اعضای تیم رباتیك دانشگاه آزاد واحد دهدشت بوده است.
وی هزینه ساخت و طراحی این نوع پرنده را افزون بر 150میلیون ریال عنوان كرد و افزود: تمامی هزینه ساخت و طراحی آن را معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد دهدشت پرداخت كرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران یاسوج ، تیم رباتیك دانشگاه ازاد اسلامی واحد دهدشت به سرپرستی اصغر صفری نیز توانسته بود مقام نایت قهرمانی در هفتمین دوره مسابقات بین المللی ربوكاپ آزاد سال 2012 در تهران را كسب كند./س
برچسب ها: مسابقات ، رباتیک ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.