رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: ترکمنستان از ورود کامیون‌های با وزن بیش از 20 تن از طریق باجگیران به این کشور ممانعت می‌کند که این امر عملاً تردد در این مسیر را محدود کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی، علی صفرزاده، اظهار کرد: محدودیت‌هایی که کشور ترکمنستان برای تردد کامیون‌های حامل کالاهای تجاری در مرز باجگیران اعمال می‌کند باید به منظور افزایش حجم ترانزیت کالا از این مسیر و توسعه روابط تجاری از طریق راه‌های زمینی رفع شود.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون کشور ترکمنستان از ورود کامیون‌های با وزن بیش از 20 تن از طریق باجگیران به این کشور ممانعت به عمل می‌آورد گفت: این امر صرفه اقتصادی نداشته و عملاً تردد را در این مسیر بسیار محدود کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی با بیان اینکه در حال حاضر مرز جمهوری اسلامی ایران در باجگیران باز است و محدودیتی برای ورود کامیون های بار ترکمنستان به ایران وجود ندارد، افزود: اعمال محدودیت از سوی دولت ترکمنستان، سبب شده است بخش قالب کامیون‌های عبوری ترانزیت که قبلاً از مرز باجگیران عبور می‌کردند در شرایط حاضر، بار را از طریق لطف‌آباد منتقل و به مقاصد مختلف از جمله ترکیه و یا بالعکس جابه‌جا کنند.

صفرزاده با توجه به وابستگی اکثر مردم منطقه به فعالیت‌های مرتبط و بی‌رونقی در باجگیران، تاکید کرد: با عنایت به شرایط خاص مورد نیاز کامیون‌های ترانزیتی و عدم صرفه اقتصادی ارسال کالا در مقیاس کوچکتر در مسیرهای طولانی‌تر زمینی برای سایر کشورها، ضروری است گمرک باجگیران و تمام امکانات گمرکی آن اختصاصاً متعلق به کالا و کامیون‌های ایرانی شده و به عنوان دروازه خاص صادرات عمل کند. /س

برچسب ها: کامیون ، ترکمنستان ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.