معاون میراث فرهنگی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از ثبت 9 اثر تاریخی و معنوی استان در پنجمین همایش ثبت آثار ملی كشور خبر داد .




به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان،'سید حكمت اله موسوی' دراین باره گفت: در پنجمین همایش ثبت آثار ملی در استان البرز پنج بنا و محوطه تاریخی خوزستان مربوط به دوره های عیلامی تا اسلامی و متاخر جهت ثبت در فهرست آثار ملی مورد تصویب قرار گرفتند .

وی همچنین توضیح داد: این بنا ها و محوطه های تاریخی شامل حمام جنت در شهر اهواز، حسینیه شیخ شوشتری در شوشتر، سنگ نگاره چوزه در لالی، محوطه تله رضوان در رامشیر و محوطه مراونه در اهواز می باشند.

معاونت میراث فرهنگی همچنین اعلام كرد: در این همایش چهار اثر معنوی استان شامل بوریا بافی ( حصیر بافی ) خوزستان، آیین طلب باران مربوط به سادات امامزاده قطب الدین در مسجد سلیمان، مینا كاری طلا و نقره صائبین تحت عنوان مینای صوبی در اهواز و موسیقی 24 مقامی دزفول جهت ثبت در فهرست آثار ملی معنوی كشور تصویب شدند.

موسوی خاطر نشان كرد: پرونده های آثار ارائه شده استان خوزستان در این همایش مورد بررسی قرار گرفتند كه اكنون پس از تصویب، مراحل اخذ شماره ملی را سپری می كنند و پس از این مرحله شماره آن ها به استان ابلاغ خواهد شد ./س
برچسب ها: ثبت ، اثر ، تاریخی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.