معاون مالی وزیر امور اقتصادی و دارایی و خزنه دار کل کشور گفت: منتظریم نتایج استقرار نظام نوین مالی در وزارت بهداشت را ببینیم تا در وزارت اقتصاد و کل کشور اجرایی کنیم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر اکرمی در نخستین جشنواره نظام نوین مالی بخش سلامت این مطلب را عنوان کرد و اظهار داشت: وزارت بهداشت و همکاران من در معاونت توسعه مدیریت و منابع این وزارتخانه کار بسیار خوب و بزرگی در استقرار برنامه نظام نوین مالی و حسابداری تعهدی به عنوان اولین وزارتخانه کشور، انجام دادند و ما در وزارت اقتصاد و سایر دستگاه ها هم اکنون منتظر نتایج این برنامه هستیم تا با تحلیل آن، این برنامه را که قوانین کشور نیز بر آن تصریح دارد، اجرا کنیم.
 
وی افزود: کار بسیار عظیمی انجام شده است زیرا حسابداری نقدی در جابجایی و گزارش گیری از ارقام هزاران میلیاردی پاسخگو نبود ولی باید بدانیم استقرار این نظام نوین مالی فاز اول کار است و هنوز کارهای زیادی مانده است که باید برای موفقیت کامل طرح انجام گیرد.
 
اکرمی خاطرنشان کرد: ویژگی جشنواره امروز اینست که در تمام جشنواره ها از کارهایی که باید انجام شود سخن به میان می آید ولی در این جشنواره از کاری که انجام شده است رونمایی شده و در مورد آن سخن گفته شد.
 
وی با اشاره به استقبال وزارت امور اقتصادی و دارایی از استقرار نظام نوین مالی در وزارت بهداشت بیان داشت: تجارب شما در آینده برای استقرار این نظام در سراسر کشور از جمله وزارت اقتصاد خیلی به درد ما خواهد خورد زیرا به طور قطع برای انجام بهینه امور مالی چاره ای جز جایگزینی نظام حسابداری تعهدی به جای حسابداری نقدی پیش روی کشور نیست.
 
وی پاسخگو بودن را بهترین نتیجه استقرار نظام نوین مالی دانست و گفت: گرفتن گزارش مالی با پیچیدگی هایی که در سطح کلان دارد با سیستم فعلی امکانپذیر نیست و حسابداری تعهدی این مزیت را دارد که گزارش گیری را در هر لحظه و به روز امکانپذیر می کند./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار